Słaba sprzedaż Surface, Microsoft tnie plany

5 lutego 2013 0 przez Marcin Kaczmarek

Według firmy IHS iSuppli, w ostatnim kwartale ubiegłego roku Microsoft sprzedał tylko 750 tysięcy egzemplarzy tabletów Surface z Windows RT. Na dodatek stosunkowo dużo tabletów wraca z powrotem do sprzedawców. W efekcie firma rzekomo zamówiła tylko milion sztuk tabletów Surface Pro z Windows 8.

Słaba sprzedaż tabletów Microsoftu to przede wszystkim kwestia ceny – w Polsce najtańsza wersja kosztuje 2350 zł. Nic dziwnego, że klienci wybierają tańsze urządzenia z Androidem czy iOS, w dodatku ze znacznie lepszym zapleczem w postaci Google Play czy App Store.

Duży odsetek zwrotów też jakoś nie dziwi – już kilka miesięcy temu producenci komputerów zwracali uwagę, że klienci będą mylić system Windows RT działający na procesorach ARM z klasyczną wersją Windows dla architektury x86. Naturalnie, różnicę stanowi nie sam system, lecz możliwość uruchamiania na nim konkretnych aplikacji. Na efekty nie trzeba długo czekać – źródła podają, że Microsoft może mieć w magazynach jeszcze 2 mln sztuk tabletów z Windows RT.

Konsekwencją są też niższe plany dotyczące sprzedaży Surface Pro. Serwis Digitimes twierdzi, że Microsoft zamówił tylko milion sztuk tych tabletów. Ich premiera jest zaplanowana na sobotę 9 lutego.