Samsung drugi w Polsce

15 maja 2006 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Wedługi badań Samsung objął z końcem marca 2006 drugą pozycję na rynku telefonów komórkowych w Polsce ze średnim udziałem w łącznej sprzedaży producentów wynoszącym około 20%.
Analiza została przeprowadzona przez niezależny ośrodek badań rynku GFK Polonia. Ubiegły rok Samsung zakończył na szóstym miejscu mając 5% udziałów w polskim rynku. W pierwszych kwartale firma sprzedała ponad 300 tysięcy telefonów komórkowych.

„Pierwszy kwartał z pewnością możemy zaliczyć do udanych. Już po trzech miesiącach osiągnęliśmy cel, który postawiliśmy sobie pod koniec zeszłego roku, czyli objęcie w 2006 roku drugiej pozycji na rynku telefonów komórkowych w Polsce.” – mówi Wojciech Wasilewski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Samsung Electronics Polska.

Samsung podtrzymuje wcześniejsze prognozy dotyczące sprzedaży dla całego rynku szacując, że Polacy kupią w 2006 roku ok. 7 milionów telefonów komórkowych. Polski rynek wolnej sprzedaży w 2006 roku szacowany jest przez Samsung na około milion telefonów komórkowych.