NVIDIA: pierwsza w branży zintegrowana platforma dla produkcji telewizyjnej, wykorzystująca procesory graficzne
NVIDIA Corporation przedstawiła Cyfrowy potok wideo (Digital Video Pipeline) NVIDIA Quadro – pierwszą w branży, zintegrowaną, wykorzystującą GPU platformę dla producentów telewizyjnych, przeznaczoną do produkcji, obróbki oraz prezentowania wirtualnych efektów w przekazach wideo. Rozwiązanie to stanowi najszybszy silnik graficzny dla produkcji telewizyjnej, oferowany na elastycznej, niezawodnej i niedrogiej platformie wykorzystującej komputery PC.
Zapewniając bezpośrednią ścieżkę przetwarzania obrazu przez procesor
graficzny, pozwala profesjonalistom na emitowanie wysokiej jakości,
bogatych graficznie audycji w czasie rzeczywistym. Oferuje także
najszybszą ścieżkę przechwytywania i transkodowania przekazów o jakości
HD, co znajduje zastosowanie w usługach polegających na strumieniowym
udostępnianiu wideo HD w Internecie.
Cyfrowy potok wideo Quadro łączy następujące rozwiązania:
- Karta Quadro SDI Capture – pozwala na przesyłanie
nieskompresowanego wideo bezpośrednio do pamięci GPU Quadro z obsługą
SDI, z możliwością jednoczesnego przechwytywania do czterech
pojedynczych źródeł HD-SDI. Obsługuje wszystkie standardowe formaty
SMPTE (3G, 2K, HD i SD) - Karta Quadro SDI Output – stanowi zintegrowane rozwiązanie do
integracji grafiki z wideo, pozwalające na włączanie w czasie
rzeczywistym efektów 2D i 3D do wideo w formatach 2K, HD i SD. Pozwala
na synchronizację genlock ze źródłem zewnętrznym lub z kartą Quadro SDI
Capture - Profesjonalne rozwiązania GPU Quadro FX – wybierz kartę najnowsze
generacji: Quadro FX 3800, Quadro FX 4800 lub Quadro FX 5800.
Wykorzystujące rewolucyjną architekturę obliczeń równoległych CUDA,
Quadro oferuje zaawansowane funkcje i możliwości, do 240 równoległych
rdzeni przetwarzających oraz obsługę aplikacji OpenGL i Microsoft
DirectX 10 następnej generacji - SDK dla cyfrowego potoku wideo Quadro – zawiera obszerny pakiet do
tworzenia oprogramowania z próbkami kodu, API i plug-inami,
pozwalającymi na optymalizację potoków przetwarzania grafiki i danych
procesora graficznego Quadro. Dzięki temu uzyskać można łatwą
programowalność i kontrolę nad całym cyfrowym potokiem wideo – od
przechwytywania wideo po emisję programu
– Cyfrowy potok wideo Quadro pozwala ominąć CPU i pamięć główną i w
pełni wykorzystać moc przetwarzania grafiki i obliczeniową procesora
graficznego – powiedział Marv White, główny technolog w firmie
Sportvision. – Kontynuując ścisłą współpracę z firmą NVIDIA jesteśmy
pewni, że nasi klienci będą otrzymywać najbardziej innowacyjną,
dostępną obecnie technologię z zakresu przekazu na żywo.
– W ciągu następnych dwóch lat będziemy świadkami jeszcze szybszego
wdrażania rozwiązań z dziedziny grafiki telewizyjnej i wirtualnych
scenografii – powiedział Jeff Brown, szef działu profesjonalnych
rozwiązań graficznych w firmie NVIDIA. – Nie możemy się już doczekać, by
ujrzeć wyniki pracy nadawców z tą technologią.
NVIDIA prezentuje nową platformę na swoim stoisku (SL 7906, South Hall
w Las Vegas Convention Centre) na imprezie NAB 2009, odbywającej się w
Las Vegas w dniach 20-23 kwietnia 2009 r.
Cyfrowy potok wideo Quadro firmy NVIDIA dostępny będzie od sierpnia
2009 roku. Informacje o cenach uzyskać można kontaktując się z lokalnym
przedstawicielem firmy PNY.
Więcej informacji na temat cyfrowego potoku
wideo Quadro znaleźć można pod tym adresem.