Nokia rządzi w komórkach

Rynek telefonów komórkowy wciąż trzyma się mocno – w tym roku kupców ma znaleźć 1,15 mld urządzeń.

W pierwszym kwartale 2007 roku sprzedało się łącznie 257,4 mln telefonów komórkowych; rok wcześniej rynek wchłonął 224,8 mln aparatów. Największy wzrost sprzedaży odnotowano w Chinach i Japonii, podczas gdy wolniej niż w pozostałych częściach świata wzrastał popyt w Europie i Stanach Zjednoczonych; w tych rejonach jednak mamy do czynienia z tradycyjnym osłabieniem sprzedaży po okresie „świątecznej gorączki”.

Liderem rynku pozostaje Nokia, której telefony trafiły do 35,7% kupujących; przedsiębiorstwo uzyskało wzrost o niemal 2% z 33,9% w pierwszym kwartale 2006. W liczbach bezwzględnych, w pierwszym kwartale 2007 Nokia sprzedała 92 miliony telefonów, w porównaniu do 76,2 mln w Q1 2006 i 102,8 mln w Q4 2006.

Drugie miejsce utrzymała Motorola, aczkolwiek ostatnie kłopoty producenta przekładają się mocno na wyniki sprzedaży: w ciągu roku udział przedsiębiorstwa w rynku spadł z 20,3 do 18,5%; Motorola sprzedała w pierwszym kwartale 2007 47,5 mln telefonów.

Trzecim pod względem wielkości sprzedaży producentem komórek jest Samsung, z 12,5% rynku i sprzedanymi 32 mln telefonów. Czwarty jest SonyEricsson, który odnotował wzrost sprzedaży z 13,1 do 21,7 mln urządzeń, co dało mu 8,4% rynku. Na piątym miejscu uplasowało się LG, z 16 mln sprzedanych telefonów przekładającymi się na 6,2% udziału w rynku.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x