Nokia prezentuje biznesowy smartfon E52

6 maja 2009 0 przez Grzegorz Pietrzak

Firma Nokia przedstawiła dzisiaj w Warszawie najnowszą propozycję z linii biznesowej Eseries – model Nokia E52. Nowy telefon, wraz z zaprezentowanymi na początku tego roku Nokia E75 i Nokia E55, stanowi kontynuację linii smartfonów zaprojektowanych z myślą o ułatwianiu pracy mobilnej.

Nokia E52 przeznaczona jest dla użytkowników, którym zależy na skuteczności, zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Od telefonu oczekują oni nie tylko
zaawansowanych funkcji, długiego czasu rozmów i wysokiej jakości
dźwięku, ale także stylowego wyglądu
– powiedział Ilari Nurmi, Vice
President, Nokia Eseries.

Nokia E52 stanowi kontynuację cieszącego się
dużym powodzeniem telefonu Nokia E51. Nowy model wyróżnia się wyjątkowo
długim czasem rozmów dzięki wytrzymałej baterii (blisko miesiąc w
trybie czuwania), a także wysoką jakością dźwięku dzięki systemowi
redukującemu szumy. Ponadto urządzenie udostępnia szereg funkcjonalnych
rozwiązań, takich jak szybka transmisja danych HSPA, umożliwiająca
pobieranie oraz wysyłanie materiałów z i do internetu, A-GPS z Nokia
Maps do nawigacji czy aparat fotograficzny o rozdzielczości 3,2 Mpix.

Nowe urządzenie można z łatwością zintegrować z firmowymi systemami
telefonicznymi, co może stanowić skuteczne dopełnienie, a nawet
zamiennik telefonu stacjonarnego. Rozwiązania typu Call Connect —
łączące urządzenia mobilne Nokia z systemami PBX liderów branżowych,
takich jak Cisco i Alcatel-Lucent — sprawiają, że dany pracownik może
być osiągalny pod jednym numerem telefonu. Dzięki temu firmy mogą
zmniejszyć liczbę urządzeń oraz kontrolować i ograniczać koszty.

Poza zaawansowanymi funkcjami głosowymi Nokia E52 wyróżnia się
rozbudowaną aplikacją poczty email z nowym interfejsem, który doskonale
sprawdza się podczas korzystania z usługi Nokia Messaging oraz
korporacyjnych rozwiązań pocztowych tj: Mail for Exchange i IBM Lotus
Notes Traveler. Dzięki Nokia Messaging telefon oferuje użytkownikom
dostęp do poczty prywatnej i biznesowej poprzez większość istniejących
kont e-mail, m. in. Yahoo! Mail, Gmail, Windows Live Hotmail, Interia,
Onet, Wirtualna Polska czy O2, a wiadomości na telefon dostarczane są
automatycznie i na bieżąco.
Z kolei bezpośredni dostęp do serwerów pocztowych Microsoft Exchange
lub IBM Lotus Notes pozwala firmom na zmniejszenie kosztów operacyjnych
związanych z umobilnieniem poczty, kalendarza, firmowej książki
kontaktowej, m.in. ze względu na fakt, że
w rozwiązaniu Nokia nie jest wymagane oprogramowanie warstwy pośredniej ani dodatkowe serwery.

 

W 2008 roku sprzedaliśmy ponad 10 milionów urządzeń Nokia Eseries, co
stanowi bardzo dobry wynik. Rok 2009 rozpoczął się równie dobrze —
odnotowaliśmy najlepszy kwartał w historii, a swoją premierę miały telefony Nokia E75 i Nokia E55.
Dzięki nieustającemu zainteresowaniu naszymi usługami poczty służbowej
i konsumenckiej, zarówno wśród klientów, jak i operatorów, kompletne
rozwiązanie e-mail firmy Nokia staje się jednym z najatrakcyjniejszych w branży
– podsumowuje Ilari Nurmi.