MSI myśli mocno o Polsce

9 marca 2008 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Polski rynek stał się dla MSI priorytetowym w Europie – po bardzo dobrych wynikach sprzedaży po koniec 2007 roku i potwierdzeniu dużej popularności na początku bieżącego roku premiery notebooków w Polsce będą równoczesne z premierami światowymi.

Na CeBIT MSI pokazywało zarówno obecną ofertę – w tym popularne notebooki dla graczy – ale dawało także posmak tego, czego można spodziewać się w przeszłości. Pierwszą i najbardziej widoczną zmianą będzie nowy design i nowe logo producenta – ma ono zacząć obowiązywać za kilka miesięcy.

 


W ekranie odbija się Jacek Brol, Technical Marketing Executive MSI Polska

Na stoisku producenta można było znaleźć – niestety, tylko w gablocie – mały netbook, zbudowany z wykorzystaniem procesora Diamondville, a więc mogący nosić brand Atom. Z pozyskanych przez nas informacji wynika, że jednordzeniowy procesor pobierać ma 4 W energii, co przekładać się ma nawet na 6 godzin pracy.

 

Netbook będzie wyposażony w ekran o przekątnej 10 cali, 1 GB RAM, dysk twardy 80 GB lub napęd SSD o pojemności 8 GB.

Już w czerwcu można spodziewać się premiery bezpośredniego konkurenta EeePC; ważący około 1,5 kg subnotebook (przekątna ekranu 8,9 cala) został wstępnie wyceniony na okolice 1.500 tysiąca złotych.

Notebook MSI używany był przez AMD do zademonstrowania działającej platformy Puma, szukaliśmy więc notebooków z nową propozycją AMD na stanowisku MSI. Nasze poszukiwanie zakończyły się (nieoficjalnie) sukcesem, udało nam się spojrzeć na komputer, w środku którego znajdowała się „najnowsza platforma mobilna AMD”.

 

Analogicznym podpisem opatrzono notebook z intelowską Monteviną, ukryty obok komputera z Pumą.

 

W najbliższej przyszłości można spodziewać się wprowadzenia przez MSI notebooków z nowym wymiarem ekranu: 15,6 cala.