Microsoft nie czeka na Apple
Ostatnimi czasy pojawiało się dużo plotek łączących ze sobą w różnych kombinacjach słowa „iPad”, „Pro” oraz „enterprise”. Teraz otrzymaliśmy pewnik: z tym, że zamiast iPada pojawił się Surface.
Nie czekając na potwierdzenie plotek o chęci poważnego zaatakowania przez Apple segmentu biznesowego, Microsoft wytoczył swoje własne działa. I nie zrobił tego sam: na początek kampania Surface Pro toczona będzie wespół z Dellem, później do obozu MS dołączyć mają także HP i Accenture – a to podobno dopiero początek budowania koalicji.
Microsoft porozumiał się z producentami sprzętu i wprowadza swój tablet do sprzedaży z wykorzystaniem ich kanałów B2B.
Dodatkowo, partnerzy Microsoft będą świadczyć usługi powiązane z Surfacem – i właśnie ten element współpracy ma być najważniejszy z puntu widzenia przedsiębiorstw.
W ramach Surface Enterprise Initiative pojawią się także pisane specjalnie z myślą o Windows 10 aplikacje biznesowe – tutaj odpowiedzialnym ma być Accenture.
Początkowo Surfae Pro dostępny będzie w kanałach B2B w USA, z biegiem czasu zasięg rozszerza się ma na pozostałe kraje, w których oferowany jest tablet MS.