MacBooki trafiają do sprzedaży

18 maja 2006 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Na tydzień przed oczekiwaną premierą Apple wprowadziło na rynek nową linię laptopów – MacBook.
Nowe konstrukcje – bez przyrostka Pro – powstały z myślą o zaawansowanych użytkownikach. W chwili obecnej rodzina składa się z trzech modeli, bliźniaczych z zewnątrz (jeśli nie liczyć odmiennej barwy najmocniejszego MacBooka) lecz różniących się komponentami.

Wszystkie nowe laptopy Apple posiadają panoramiczny ekran (1280×800) o przekątnej 13,3 cala. Podstawowy model oparty jest na procesorze Intel Core Duo 1,83 GHz. Ma 512 MB pamięci DDR2 667 MHz, 60 GB twardy dysk, napęd DVD/CD-RW, wbudowaną kamerę iSight, zintegrowaną bezprzewodową kartę sieciową działającą w standardach 802.11a/b/g, moduł Bluetooth, FireWire, USB 2.0. Cena laptopa wynosi 1099 dolarów.

Średni MacBook, wyceniony na 1299 USD, różni się procesorem pracującym z zegarem 2 GHz oraz nagrywarką DVD. Najmocniejszy model, w odróżnieniu od pozostałych ubarwiony na czarno (słabsze laptopy są białe) jest dodatkowo wyposażony w dysk twardy o pojemności 80 GB.