KTR: Komputronik S.A. i Karen S.A. pod jedną marką

25 lutego 2009 0 przez Grzegorz Pietrzak

Zarządy Komputronik S.A. oraz Karen S.A. podjęły decyzję dotyczącą ujednolicenia obu marek. Marka Karen zostanie zastąpiona przez lepiej rozpoznawalną markę Komputronik. Zmiana ma pozytywnie wpłynąć na wyniki sprzedaży obu spółek oraz planowanie strategii marketingowej Grupy Komputronik, która jest większościowym udziałowcem Karen S.A. Dzięki wysokim notowaniom marki Komputronik na rynku konsumenckim, dotychczasowe salony działające pod szyldem Karen, mają zyskać bardzo silny atut handlowy na konkurencyjnym rynku IT.

Z niezależnych badań rynkowych wynika, że marka Komputronik zyskała w
ostatnich latach wyjątkowo silną pozycję. Jej mocną stroną, poza wysoką
rozpoznawalnością, jest także duża liczba nagród przyznawanych przez
czołowe media i organizacje. Komputronik S.A. znalazł się między innymi
na I miejscu prestiżowej Listy Diamentów Forbesa 2009 w swoim regionie
jako "jedna z ikon polskiego rynku IT". Spółka wymieniana jest także w
gronie najlepszych pracodawców. Marka Karen, choć również cieszy się
znakomitą opinią klientów i obserwatorów rynkowych, ustępuje pod tym
względem renomie Komputronik S.A.

Marnowanie potencjału marki Komputronik byłoby wbrew interesom
Grupy, zwłaszcza w czasach spowolnienia gospodarczego
– mówi Szymon
Bujalski, Wiceprezes Komputronik S.A.

Z badań ilościowych wynika, że rozpoznawalność marki Komputronik w jej
grupie docelowej sięga 60%, zaś dobrą znajomość tej marki deklaruje
nieco ponad połowa potencjalnych klientów. W przypadku Karen rezultaty
te wynoszą odpowiednio, 21% oraz 15%. Wyraźnym potwierdzeniem wyników
badań jest ponad 100-procentowa poprawa wyników sprzedaży salonu Karen
w poznańskim Centrum Handlowym Panorama po tym, jak pilotażowo dokonano
zmiany nazwy salonu na Komputronik.

W opinii Wiceprezesa Komputronik S.A. spowolnienie gospodarcze to
najlepszy okres na tego typu działania. Jednolita, silna marka, za
którą stoi ponad 300 salonów w całej Polsce i czołowy, najbardziej
rozpoznawalny sklep internetowy ze sprzętem IT i elektroniką użytkową,
będzie stanowić duży potencjał zarówno przed, jak też po powrocie
dobrej koniunktury.

Powiększenie sieci sprzedaży umożliwi skuteczniejsze negocjacje cenowe
z dostawcami. W rezultacie klienci Komputronik S.A. uzyskają nie tylko
większą dostępność do salonów tej znanej i cenionej marki, ale mogą też
liczyć na jeszcze bardziej atrakcyjne ceny. Z kolei użytkownicy
Komputronik.pl, czołowego polskiego sklepu internetowego ze sprzętem IT
i elektroniką użytkową, będą mogli osobiście odebrać produkty zamówione
przez Internet w wielu nowych punktach sprzedaży.

Zarządy obu spółek podkreślają, że pomimo zmiany marki, faktycznym
operatorem salonów nadal będzie Karen S.A. Teraz jednak będzie w pełni
korzystał ze wsparcia działów: zakupów, marketingu i logistyki
Komputronik S.A. Dzięki temu możliwa będzie znaczna optymalizacja kadry
i zasobów.

 

Komputronik S.A. jest w posiadaniu 57% udziałów w Karen S.A. Włączenie
ponad 50 salonów działających pod marką Karen do struktury Grupy
Komputronik sprawiło, że powstała największa na polskim rynku
specjalistyczna sieć oferująca rozwiązania rynku IT, technologii
cyfrowych i elektroniki użytkowej. Obecnie składa się ona z przeszło
300 salonów sprzedaży działających pod dwiema markami.