Intel: vPro trafi także do platform konsumenckich

18 czerwca 2007 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Przebywający z wizytą w Polsce Shmuel Eden (wiceprezes Intela odpowiedzialny za platformy mobilne) wyraził przekonanie, że zdalne diagnozowanie, serwisowanie i zarządzanie komputerami to segment rynku konsumenckiego warty miliardy dolarów.
Intel stara się przekonać partnerów, że technologia vPro, znana z platformy korporacyjnej oraz Centrino Pro, stanowi doskonały dodatek także dla zwykłych, domowych komputerów.

Według Edena, użytkownicy będą skłonni płacić kilkudolarowy miesięczny abonament w zamian za zdalną opiekę serwisową nad swoimi komputerami. Otwiera to nowe możliwości dla sprzedawców, którzy oprócz samego sprzętu będą mogli oferować także usługi.

Dla sprzedawców, ze względu na zautomatyzowanie i duże możliwości zdalnego zarządzania komputerem, świadczenie usług serwisowych nie byłby zbytnim obciążeniem, a generowałoby dodatkowe przychody.



Eden zademonstrował kilka nowości, które udowadniają realizację przez Intela założeń rozwoju nowych technologii. Dziennikarze mogli przyjrzeć się układowi Penrym oraz waflowi z blokami pamięci SRAM, blokami złożony z typowych układów logicznych i blokami kontrolnymi, wyprodukowanym w technologii 45 nm.

Wiceprezes Intela nazwał polski rynek dojrzałym, komentując blisko 45%-owy udział notebooków w sprzedaży komputerów w naszym kraju. W przyszłości te proporcje mają zmieniać się jeszcze bardziej na korzyść maszyn przenośnych.