Huawei MatePad Pro – nowy tablet dla biznesu
Pogłoski o śmierci tabletów wydają się być mocno przesadzone – przynajmniej jeśli chodzi o sprzęty kierowane do odbiorców biznesowych. Dobitnie pokazuje to Huawei MatePad Pro, skonstruowany z myślą o konkurowaniu z iPadem Pro, Samsungiem Galaxy Pad S czy Surface’em Microsoftu.
Tablet jest idealnym urządzeniem do pracy w podróży. Kompaktowy i lekki sprzęt łatwo zabrać ze sobą w walizce, a nawet kobiecej torebce, a po podłączeniu klawiatury i myszki niestraszne stają się aktywności wykonywane zazwyczaj na pełnoprawnych komputerach.
Ten ciekawy i prestiżowy segment rynkowy zainteresował Huaweia. Chińczycy postanowili użyć swoich najnowszych technologii, tak by MatePad Pro wyróżniał się na tle konkurencji.
W urządzeniu biznesowym, który bywa wizytówką przedsiębiorstwa podczas spotkań z klientami, bardzo ważny jest wygląd. Huawei skorzystał tutaj z klasycznych, sprawdzonych wzorców, wprowadzając nowinki zadomowione na dobre w smartfonach. MatePad Pro to pierwszy tablet, w którym przednią kamerą umieszczono w okrągłym wycięciu w obrębie ekranu.
Dzięki temu zabiegowi wyświetlacz zajmuje 90% frontu tabletu, co jest rezultatem lepszym, niż w konkurencyjnych konstrukcjach. Ekran AMOLED ma przekątną 10,8 cala i pracuje w rozdzielczości 2560 x 1600 pikseli. Jednym z akcesoriów jest ułatwiające obsługę tabletu pióro dotykowe.
Zastosowany w Huawei MatePadzie Pro procesor pochodzi wprost z flagowych modeli smartfonów producenta: to Kirin 990, jeden z najszybszych układów na rynku.
W zależności od wersji, tablet Huawei MatePad Pro może być wyposażony w 6 lub 8 GB pamięci RAM oraz nośnik SSD o pojemności 128 lub 256 GB. W mocniejszej konfiguracji występuje wbudowany modem LTE.
Huawei postarał się, żeby tablet MatePad Pro oferował długi czas pracy: wbudowany akumulator ma pojemność 7250 mAh. Tablet ma służyć nie tylko do pracy, jako że wyposażono go w poczwórne głośniki Harman Kardon i trzy mikrofony.
Sprzęt został zaprojektowany do walki o klienta biznesowego, zawirowania prawne związane z wojną handlową między USA a Chinami uniemożliwiły oferowania Huawei MatePada Pro z preinstalowanym sklepem Play i dostępem do bogatej biblioteki oprogramowania. Z tego też powodu tablet, którego premiera została wyznaczona na 12 grudnia 2019 roku, sprzedawany będzie – przynajmniej początkowo – tylko w Chinach.
Tańsza wersja tabletu została wyceniona przez producenta na około 470 dolarów, droższa, z większą pamięcią i modemem LTE, kosztuje około 640 USD.