HTC traci rynek

29 stycznia 2008 0 przez Michał Tomaszkiewicz

High Tech Computer (HTC) stracił fotel lidera w jednym z segmentów rynku urządzeń z Windows Mobile.

Według danych opublikowanych przez Microsoft, udział rynkowy HTC – w opracowaniu nie uwzględniono modeli z ekranami dotykowymi – spadł poniżej 30%. Lepsze wyniki odnotowali konkurenci HTC – Motorola oraz Samsung.

Najwięcej konstrukcji tej klasy sprzedała Motorola, Samsung uplasował się na drugiej pozycji. W zestawieniu opublikowanym rok wcześniej jako bezapelacyjny lider wskazane było HTC, z ponad 50% udziału w rynku.

Tajwański producent wciąż jednak jest niezagrożony, jeśli rozpatrywać rynek uwzględniając urządzenia z ekranami dotykowymi;HTC sprzedaje więcej niż co drugi model PDA na świecie. Drugie miejsce w ogólnym zestawieniu zajmuje Palm (nieco ponad 10% rynku), dalej uplasował się Samsung oraz ASUSTek.