HP prowadzi w notebookach

Trzeci kwartał 2006 należał do HP także wśród notebooków – przedsiębiorstwo wyprzedziło Della o 50 tysięcy maszyn i 0,2% udziału w światowym rynku.

Łącznie HP kontrolowało 17,7% światowego rynku notebooków (wzrost sprzedaży w stosunku rocznym o 36%). Zdetronizowany Dell musiał zadowolić się 17,5% (wzrost sprzedaży o 16%); dalsze miejsca zajmują Acer, Toshiba oraz Lenovo.

HP sprzedało najwięcej laptopów w Ameryce Łacińskiej i regionie Azja – Pacyfik. W Europie, na Bliskim Wschodzie oraz w Afryce prym wiódł Acer. Niekwestionowanym liderem sprzedaży w Ameryce Północnej był Dell.

Apple i Sony – jedyni producenci, którzy oferowali notebooki tylko z panoramicznymi ekranami – w ciągu roku powiększyły sprzedaż odpowiednio o 63% i 47%. Zdecydowanie na panoramę postawili Acer oraz Gateway – udział notebooków z szerokim ekranem w ich ofercie wynosił 98%. Trend ten ma udzielić się także innym producentom – pod koniec roku laptopy z panoramicznymi wyświetlaczami mają opanować ponad 87% rynku.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x