HD XH G1S i XH A1S – nowe kamery Canon dla profesjonalistów

Canon ogłasza nadejście nowych kamer video HD XH G1S oraz HD XH A1S –  są to dwie profesjonalne kamery wysokiej jakości  HDV1080i (High Definition Video), do filmowania „z ręki”, udoskonalone dzięki sukcesowi kamer XH G1 i XH A1. Na kluczowe ulepszenia dokonane dzięki doświadczeniu z poprzednimi modelami składają się: obiektyw przeprojektowany dla wygodniejszej obsługi, ulepszone opcje audio oraz zwiększony zasięg kreatywnych opcji rejestracji obrazu.

Oferując użytkownikom kamer bezprecedensową możliwość kontroli
rejestrowanego obrazu, XH G1S i XH A1S zostały stworzone i udoskonalone
dzięki feedbackowi użytkowników istniejących kamer z serii XH.

Główna cechy nowych kamer:

  • Profesjonalna jakość nagrywania 1080i nagrywanie HD z selektywną szybkością klatek (50i / 25F)
    • Wysoka rozdzielczość 1/3” 1.67 megapiksela, system sensoryczny 3CCD
    • DIGIC DV II dla uzyskania szybkiego przetwarzania obrazu HD
  • Przeprojektowany obiektyw video 20x HD z oddzielnymi pierścieniami
    nastawu ostrości, ogniskowej i przysłony, co pozwala na operowanie
    trzema palcami jednocześnie
  • Poszerzone opcje audio, w tym:
    • Niezależne ograniczniki audio (tryb manualny)
    • Symultaniczne używanie mikrofonu wbudowanego i mikrofonu zewnętrznego XLR
    • Niezależne ustawienia czułości XLR
  • Poszerzona lista ustawień użytkownika, plus kontrola Cine Gamma
  • Polepszona mechanika, dla uzyskania jeszcze większej mocy i ergonomii
  • Tryby nagrywania NTSC (60i / 24F / 30F) dostępne poprzez opcjonalny upgrade
  • Łączność w studiu (tylko XH G1S)
    • Wyjście HD-SDI do nieskompresowanego video Full HD (1920×1080) z próbkowaniem koloru 4:2:2 i wbudowanym audio
    • Wejście Gen lock i wejście/wyjście kodu czasu dla nagrywania z użyciem wielu kamer w otoczeniu studyjnym
  • Wsparcie techniczne Canon CPS (wymagana rejestracja na stronie www.canon-europe.com/cpn)


Zaprojektowany dla większej wygody i wydajnego użytkowania, zoom
optyczny Canon HD 20x 4.5-90mm (ekwiwalent 35mm: 32.5-650 mm) obiektyw
z serii L  zawiera Optyczny Stabilizator Obrazu Super Range (OIS) typu
shift, co pomoże profesjonalistom nagrywającym „z ręki” osiągnąć
solidne, stabilne obrazy. Obiektywy z serii L są skonstruowane tak, by
osiągać najwyższe standardy, korzystając z doświadczeń firmy Canon jako
światowego lidera w zakresie produkcji obiektywów do transmisji w
mediach. Elementy fluorytowe obiektywu oraz szkło o ultra-niskiej
dyspersji (Ultra-low Dispersion (UD) zapewniają wyjątkową
przejrzystość, jednocześnie pozwalając uniknąć aberracji
chromatycznych. Dwa filtry o neutralnej gęstości (Neutral Density (ND)
pozwalają na użycie całkowitego otworu przysłony nawet w warunkach
maksymalnego nasłonecznienia. Zastosowanie wielu powłok na filtrze
prawie zupełnie eliminuje efekt podwójnego obrazu widmowego czy flary.

Posiadając trzy oddzielne pierścienie – pozwalające na symultaniczną i
niezależną kontrolę ustawiania ostrości, ogniskowej oraz przysłony – obiektyw poszerza zakres swych zastosowań. Pierścień obiektywu można
modyfikować, aby sprostać indywidualnym potrzebom: użytkownik może
zastosować limit ostrości (Focus Limit) lub limit wartości przysłony
(Iris Limit). Dostępne są cztery szybkości wstępnego ustawienia
ostrości (Focus Preset), aktywowane poprzez przycisk Focus Preset.
Ponadto trzy szybkości wstępnego ustawienia zooma (Zoom Preset)
pozwalają na spersonalizowanie zoom rockera.

Obie nowe kamery XH G1S i XH A1S zawierają bliźniacze wejścia audio
XLR. Czułość XLR każdego kanału może być kontrolowana niezależnie od
siebie, a oba kanały zawierają oddzielne ograniczniki manualne. Ponadto
dla każdego z kanałów jest możliwa niezależna kontrola poziomów
automatycznych i manualnych. Dołączony, ładowany od przodu mikrofon
stereo może być użyty jako źródło dźwięku mono, rejestrując dźwięk do
jednego z kanałów XLR.

W kamerach zwiększono zakres działania zaawansowanej kontroli obrazu. Obecnie zawiera on:

  • Szerszy zakres balansu bieli (z 2000k do 15000k)
  • Selektywne opcje redukcji szumów RGB
  • Limit Auto Gain Control (AGC), ze zwiększonymi poziomami wzmocnienia (Gain)  i dokładnym strojeniem
  • Przycisk automatycznej ekspozycji Push Auto Exposure  (AE), w trybie Manual
  • Funkcja blokady wartości przysłony (ogranicza liczbę dostępnych
    wartości przysłony do mniej niż f/9.5, co pozwala uniknąć dyfrakcji)
  • 23 wstępne ustawienia użytkownika, 21 funkcje własne użytkownika, 22 funkcje wyświetlania

Kamerzyści pracujący w plenerze docenią kamery XH G1S i XH A1S za ich 
ulepszoną mechanikę. Operowanie zewnętrznymi przyciskami oraz ich
rozmieszczenie zostało zmienione, co zredukowało przypadkowość użycia.

Dodatkowe udoskonalenia dotyczą przeprojektowanego uchwytu paska,
adaptera do stopki statywu, ulepszoną nakładkę wizjera, wydajniejsze
terminale (w tym  sześcioigłowe połączenie Firewire).

Aby ustawienia nagrywania były łatwe do odtworzenia, mogą być
przetrzymywane na kartach pamięci SD/MMC i dzielone z innymi kamerami
serii XL i XH.  W kamerze może być przechowywane do dziewięciu ustawień
użytkownika, a pojemne karty MMC lub SDHC (4GB lub więcej) zwiększają
tę liczbę.

Kamera XH G1S oferuje dodatkowa łączność w studiu. Zawiera wyjście HD-SDI, co zapewnia
nieskompresowane Full HD przy rozdzielczości 1920×1080 z przestrzenią
barw 4:2:2. Audio i kod czasu są umieszczone w sygnale SDI. Wejście Gen
lock i wejście/wyjście kodu czasu pozwalają kamerze na koordynację z
innymi kompatybilnymi kamerami, jako master oraz jako slave, w
nagrywaniu z użyciem wielu kamer.

Kamerzyści nabywający kamery XH G1S lub XH A1S korzystają także z serwisu video CPS Canon Europe.

Program członkowski CPS Video oferuje:

  • Priorytetowa naprawa (w ciągu sześciu dni)
  • Bezpłatne użyczenie sprzętu zastępczego dla napraw trwających powyżej sześciu dni
  • Wsparcie droga mailową i telefoniczną ze strony autoryzowanego lokalnego reprezentanta

 

 

 

Pełne szczegóły serii profesjonalnej Canon HD dostępne są
na stronie Canon Professional Network.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x