Goofy odkłada słuchawkę

28 września 2007 0 przez Piotr Bulski

Disney kończy z własną usługą komórkową kierowaną dla dzieci
i rodziców. Firma chce wycofać się z biznesu do końca roku. Podając powody odstąpienia
od interesu, przyznano, że konsumenci lubili komórki pozwalające określić miejsce
pobytu ich pociech z telefonami, jednak pojawiły się kłopoty z wprowadzeniem sprzętu
do dużych sprzedawców.

Komórki współpracujące z usługami sieci Disney’a pozwalały
korzystać z treści oferowanych pod popularną marką, w tym z dzwonków i nagrań
wideo. Usługi lokalizacji użytkowników pozwalały na określanie pozycji
posiadacza telefonu i wyświetlanie jej na mapie. Możliwe było też określanie
jak i kiedy telefon może być wykorzystywany oraz ograniczanie wydatków
związanych z wykorzystaniem komórki.

Disney zrezygnował z oferowania nowych telefonów i
zapowiedział utrzymanie serwisu do końca tego roku. Firma przyznała się do złej
oceny koniecznych inwestycji w produkt, by ten mógł lepiej się sprzedawać.

Disney to wirtualny operator. W Stanach Zjednoczonych firma
korzysta z usług sieci komórkowej Sprint Nextel. Firma nie podała jak wielu użytkowników
zdołały zachęcić jej usługi komórkowe.

Yahoo! wspomina, że to kolejna porażka firmy Disney na ryku
komórkowym. Już w minionym roku firma porzuciła swoje usługi pod logo ESPN.