Dell w azjatyckich sieciach detalicznych

6 lipca 2007 0 przez Piotr Bulski

Komputery przenośne i stacjonarne teksańskiego producenta, jednego z największych dostawców tego sprzętu na świecie, mają niebawem pokazać się w sklepach na terenie Azji. Nie tak dawno amerykański producent zerwał ze stosowaną przez niego od wielu lat sprzedaży poprzez internet i telefon, wprowadzając pierwsze z maszyn do sieci sklepów Wal-Mart w Ameryce Północnej.

Przedstawiciele Della z Regionu Azji i Pacyfiku (z wyłączeniem Japonii, Chin i Korei Południowej) nie zdradzili, z którymi dokładnie sieciami handlowymi w regionie rozmawiają, potwierdzili jednak chęć wejścia na ten rynek. Oferta Della mogłaby być szeroka, zależnie od kraju i sprzedawcy, firma mogłaby oferować zarówno sprzęt tani, jak i ten z najwyższej półki.

Reuters przypomina, że około 85 proc. z przychodów Della w minionym roku finansowym pochodziło ze sprzedaży kierowanej do przedsiębiorstw. Udział Azji w przychodach firmy sięgał około 13 proc., przy czym notowane tam wzrosty dostaw okazały się wyższe o średniej notowanej w innych częściach świata. Zamiast około 14 proc. było to około 20 proc. Gdzieniegdzie, jak na Filipinach, w Indonezji czy Pakistanie wzrost był jeszcze wyższy.