Co czwarty sprzedany Samsung Galaxy S6 jest złoty

7 maja 2015 0 przez Marcin Kaczmarek

Gusta konsumentów zmieniają się. Są coraz bardziej
ekstrawaganckie. O ile kiedyś większość preferowała sprzęt elektroniczny w
kolorze czarnym (który miał status „eleganckiego” wśród typowego, szarego lub
szaro-beżowego), potem nastała moda na urządzenia białe (dominował tutaj Apple
ze swą charakterystyczną kampanią reklamową iPodów), obecnie użytkownicy pokochali
sprzęty złote – zwłaszcza smartfony. Widać to po gamie dostępnych kolorów
telefonów iPhone 6, ale trend ten zauważyli też styliści Samsunga. Okazuje się,
że wprowadzenie złotego modelu Galaxy S6 (Gold Platinum) okazało się być
strzałem w dziesiątkę. Telefony te sprzedają się jak gorące bułeczki. Na
europejskim rynku wszystkie telefony w tym kolorze albo zostały już wyprzedane,
albo ich zapasy zaraz się wyczerpią. 

Według danych sprzedażowych Samsunga, aż 23% sprzedanych
Galaxy S6 jest złotych.

Samsung Galaxy S6 złoty

Skąd takie preferencje konsumentów? Psychologowie sugerują,
że złoto zawsze symbolizowało bogactwo i obfitość. Zamożniejsi konsumenci (a
niestety na razie tylko tych stać na zakup S6) chcą zademonstrować swój status
wśród znajomych i samo pokazanie się z S6 w dłoni jest niewystarczające.
Telefon musi być złoty, co jeszcze bardziej wzmacnia siłę przekazu: „Powodzi mi
się!”.