CES: Nokia 6131 NFC

Nokia 6131 NFC oferuje technologię łączności bliskiego zasięgu Near Field Communications, która umożliwia wymianę informacji, inicjowanie usług oraz dokonywanie płatności i korzystanie z biletów jednym dotknięciem urządzenia.

Wyposażony w technologię NFC telefon komórkowy działa bardzo podobnie jak karty i breloczki zbliżeniowe dające dostęp do różnych miejsc i usług oraz umożliwiające dokonywanie niewielkich płatności. Dzięki jej połączeniu z pełnym zestawem funkcji urządzenia mobilnego, takimi jak moc obliczeniowa, bezprzewodowy dostęp do Internetu i menu, użytkownicy zyskują zupełnie nowe możliwości.




„CES stwarza dziesiątki okazji do wykorzystania telefonu Nokia 6131 NFC. Zamiast nosić identyfikator, mógłbym zostać wpuszczony na wystawę po dotknięciu telefonem. W ten sam sposób mógłbym uzyskać informacje o produktach, zamiast nosić ze sobą broszury, albo kupować kawę, napoje i hot-dogi zamiast chodzić do bankomatu po gotówkę” – powiedział Juha Kokkonen, dytektor działu Mobile Experiences w Nokia Mobile Phones – „Na targach branżowych, takich jak CES, jedną z moich ulubionych funkcji są wizytówki NFC. Zamiast wracać do domu z kieszeniami wypchanymi kartonikami, które potem muszę skanować lub przepisywać na komputerze, mogę po prostu dotknąć takiej karty i wszystkie informacje przesłać bezpośrednio do telefonu”.

W odróżnieniu od zwykłej karty albo breloczka zbliżeniowego, telefon komórkowy z technologią NFC umożliwia korzystanie z zalet pełnej interakcji. Dotykając plakatu reklamowego lub kiosku z funkcjami NFC, można połączyć się automatycznie z interaktywnym serwisem internetowym, otworzyć plik dźwiękowy albo pobrać nowe dane bezpośrednio do telefonu. Płatności dokonywane metodą zbliżeniową są dodatkowo zabezpieczone, ponieważ telefon można ustawić tak, by zezwalał na przesłanie informacji dopiero po zatwierdzeniu transakcji przez podanie hasła. Z karty lub breloczka może tymczasem skorzystać każdy, komu trafią one w ręce.

elefon Nokia 6131 NFC ma być dostępny w sprzedaży w wybranych krajach w pierwszym kwartale 2007 roku po około 260 euro bez podatków i promocji.

Dodaj komentarz