ATM i Crowley budują sieć internetową nowej generacji

12 lipca 2006 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Firmy ATM i Crowley Data Poland stworzyły konsorcjum, którego celem jest budowa i eksploatacja sieci internetowej nowej generacji, zapewniającej wysoki poziom przepustowości niezbędny do efektywnego wprowadzenia nowoczesnych usług multimedialnych.
W ramach współpracy firmy oferować będą nową usługę: AC-X, która pozwoli klientom na znaczne obniżenie kosztów wymiany ruchu z innymi operatorami i dostawcami treści. Oferta konsorcjum umożliwia nowy sposób rozliczeń, alternatywny dla płatnego tranzytu ruchu. Usługa skierowana jest przede wszystkim do dostawców Internetu, portali, a także firm planujących świadczenie usług multimedialnych, takich jak telewizja internetowa, wideo na żądanie, telefonia VoIP.

Z usług dostępnych w ramach międzyoperatorskiego węzła rozproszonego początkowo będą mogli korzystać klienci z Białegostoku, Gdańska, Katowic, Krakowa, Lublina, Łodzi, Poznania, Rzeszowa, Szczecina, Warszawy i Wrocławia. Planowane jest udostępnienie usługi również w kolejnych miastach.

„Postępująca konwergencja telekomunikacji i mediów otwiera pole do współpracy Crowleya i ATM przy wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań. Sieć internetowa nowej generacji umożliwi operatorom bardziej efektywną obsługę multimediów, płatnego kontentu czy telefonii internetowej. Jako firmy udostępniające infrastrukturę, odpowiadamy tą usługą na odważne plany firm medialnych i operatorów planujących rozpowszechnianie telewizji interaktywnej, wideo na żądanie czy telefonii VoIP” – powiedział Jarosław Roszkowski, prezes firmy Crowley Data Poland.




„ATM i Crowley mają już dobrą historię współpracy w realizowaniu wspólnych projektów teleinformatycznych, zbudowaną m.in. przy tworzeniu sieci rozległej dla Ministerstwa Sprawiedliwości czy zapewnieniu dostępu do światowych zasobów internetowych dla Telewizji Polskiej. ATM od lat realizuje przedsięwzięcia związane z technikami multimedialnymi, np. uczestnicząc w projekcie telewizji interaktywnej (iTVP) czy budując własne platformy dla usług multimedialnych. Szukamy partnerów, którzy chcą wykorzystać swoje sieci do świadczenia usług nadawcom i odbiorcom. Efekt synergii potencjału ATM i CDP, a w szczególności liczby klientów i wolumenu ruchu IP w sieci, umożliwi konsorcjum zajęcie czołowej pozycji na rynku międzyoperatorskim w Polsce” – powiedział Roman Szwed, prezes Zarządu ATM S.A.

Konsorcjum ATM i CDP wykorzystywać będzie uzupełniające się zasoby telekomunikacyjne obu firm. Wspólne usługi będą świadczone w oparciu o światłowodowe sieci dostępowe firmy ATM, radiowy system dostępu CDP, a także łącza międzymiastowe obydwu operatorów, o początkowej przepustowości minimum 2,5 Gb/s.

Ze szczegółami przedsięwzięcia można zapoznać się przeglądając udostępnioną przez konsorcjum prezentacją.