AMD: zaniedbaliśmy partnerów

Strategia AMD polegająca na związaniu się z wielkimi producentami komputerów odbija się na jego kondycji finansowej – stwierdził Hector Ruiz, CEO AMD.

Problemem korporacji jest zmniejszająca się sprzedaż układów u dawnych partnerów, obsługujących rynki indywidualne. Skoncentrowanie się na dostarczaniu procesorów dla światowych gigantów popsuło stosunki AMD z wieloletnimi partnerami, którzy generowali większość sprzedaży korporacji – teraz przedsiębiorstwo nie jest w stanie zaspokoić ich potrzeb.

Ze spadającą sprzedażą u dawnych partnerów Ruiz powiązał zmniejszenie prognoz przychodów na pierwszy kwartał z 1,7 mld do 1,6 mld dolarów. Przyznał też, że AMD straciło nieco rynku na rzecz Intela, głównie właśnie ze względu na przechwycenie przez niego dostawców detalicznych.

Ruiz dodał też, że AMD musi osiągnąć ponad 30-procentowy udział w rynku, by móc myśleć o dochodowości. Aktualnie ocenia się, że producent sprzedaje około 25% procesorów x86 wchłanianych przez światowy rynek.

Dodaj komentarz