Acer też będzie sprzedawał ultrabooki

6 czerwca 2011 0 przez Marcin Kaczmarek

Acer jest drugą firmą, która przyłącza się do idei "ultrabooków"” Intela. Jako pierwszy urządzeniami będącymi połączeniem notebooków i tabletów zainteresowanie wyraził Asus.

Prezez Acera Jim Wong oświadczył, że ultrabook może pomóc ożywić rynek notebooków, które nadal sprzedają się bardzo dobrze do firm, jednak w przypadku sprzedaży na rynku konsumenckim wzrost został zatrzymany przez różne czynniki, m.in. tablety oraz system Windows 7. Wong nie podał żadnych szczegółów dotyczących ultrabooków Acera.

Faktycznie, sprzedaż komputerów spadła w ostatnich kwartałach, co szczególnie dotyczy rynku konsumenckiego. W pierwszym kwartale br. zmalała o 0,3% (choć w poprzednim kwartale odnotowano rekordową wartość). Jako źródło spadku uważa się właśnie tablety, począwszy od wprowadzenia iPada w ubiegłym roku. Inne przypuszczenia dotyczą dobrego systemu Windows 7, po zakupie którego klienci nie czują specjalnej potrzeby wydawania pieniędzy na pecety.

Spadek sprzedaży komputerów dotknął najbardziej Acera i HP, a także Della, choć ten ostatni dostawca radzi sobie dobrze na rynku korporacyjnym. Zapewne z tego powodu Jim Wong skoncentrował wysiłki na rozwiązaniach mobilnych, oczekując, że w 2013 roku będą one stanowiły 15% dochodów Acera. Oczywiście firma jako główną gałąź działalności nadal traktuje pecety.