Acer nie porzuci netbooków

22 stycznia 2011 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Po zamieszaniu spowodowanym przez tajwańskiego menedżea sprzedaży Acer zapewnia, że nie zamierza rezygnować z produkcji netbooków.

W relacjonowanej na łamach ITbiznes.pl wypowiedzi tajwańskiego oficjela Acera można było usłyszeć, że w związku z rosnącą popolarnością tabletów producent zamierza zastąpić nimi netbooki – małe komputery przenośne, na rynku których Acer wypracował sobie bardzo dobrą pozycję.

W oświadczeniu przysłanym do naszej redakcji można przeczytać:

"Mobilność, do której firma Acer zawsze przywiązywała dużą wagę, znajduje nowy wyraz w postaci oferowanej gamy tabletów obejmującej modele z wyświetlaczami o kilku wielkościach. Firma Acer dostrzega zmiany na rynku komputerowym. Komputery PC nie służą już wyłącznie do tworzenia treści, lecz w coraz większym stopniu stają się narzędziami do korzystania z treści. Dlatego pojawiają się nowe urządzenia o nowych kształtach.

Oznacza to, że poszerza się wachlarz dostępnych urządzeń, a tablety są tylko kolejnym elementem bogatej mozaiki. Z tego właśnie powodu tablety znajdą swoje miejsce obok notebooków i netbooków, nie zastępując żadnej z tych grup.

Wskutek postępu technicznego zmienia się sposób naszej interakcji z urządzeniami. Nie jesteśmy już ograniczeni do jednego produktu, lecz możemy wybierać spośród mnóstwa urządzeń o różnych kształtach i wielkościach wyświetlacza, zaprojektowanych z myślą o zaspokojeniu specyficznych potrzeb. Dzięki temu, każdy może utrzymywać kontakt ze swoim światem, zawsze i wszędzie.

Oferta firmy Acer obejmuje 10,1-calowy tablet z systemem Android, zapewniający doskonałą mobilność oraz wspaniałą domową rozrywkę, 7-calowy tablet z systemem Android, będący kwintesencją mobilności, a także w pełni uniwersalny i poręczny 10,1-calowy tablet z systemem Windows. W tej chwili jeszcze nie przewiduje się wprowadzania urządzeń wyposażonych w procesory z rodziny Sandy Bridge".

Tablety mają więc stać sie ofercie Acera naturalnym przedłużeniem oferowanych netbooków i rozszerzyć penetrację rynku.