Zarządzanie siecią w chmurze

16 lipca 2011 0 przez Marcin Kaczmarek

Microsoft zaprezentował wersję beta usługi Windows Intune 2.0, która umożliwia administrację komputerami w firmie z poziomu chmury, a dostęp do konsoli administracyjnej możliwy jest przez przeglądarkę z dowolnego miejsca na świecie. Nowa wersja uwzględnia sugestie klientów i partnerów, którzy korzystali już korzystają z usługi.

Usługa Intune jest dostępna w Polsce od marca br. Obecnie składa się z dwóch elementów: oprogramowania do zarządzania w chmurze, a także modułów oprogramowania instalowanych na komputerach klienckich. Całe rozwiązanie służy do śledzenia zasobów sprzętu i oprogramowania, zarządzania aktualizacjami, dystrybucji oprogramowania, wdrażania zasad grup, zabezpieczania komputerów oraz pomocy zdalnej. Obejmuje także prawo do aktualizacji systemu do Windows 7 Enterprise oraz przyszłych wersji Windows. Korzystanie z usługi kosztuje 11 euro miesięcznie za komputer, można też zapoznać się z 30-dniową wersją testową.

Nowa wersja obejmuje m.in. dystrybucję oprogramowania oraz aktualizacji produktów Microsoftu, ale także innych firm. Nie ma potrzeby posiadania infrastruktury serwerowej, ani też bezpośredniego kontaktu z zarządzanymi komputerami, by zainstalować dowolny program lub aktualizacje do niego.

Drugą nowością są zadania zdalne, które umożliwiają administratorom wykonywanie zadań obejmujących skanowanie systemów, restartowanie i aktualizowanie definicji złośliwego oprogramowania na komputerach użytkowników. Jeśli zaistnieje zagrożenie wirusem w sieci, administrator może zdalnie podąć wymienione czynności. Nowa wersja pozwala także udzielić wybranym administratorom dostępu do konsoli administracyjnej z prawami tylko do odczytu, aby mogli przeglądać potrzebne im informacje dotyczące komputerów, bez możliwości ingerowania w ich systemy.

Finalna wersja usługi Windows Intune 2.0 pojawi się na rynku pod koniec 2011 roku.


Źródło: CentrumXP.pl