TikTok dla biznesu. Aplikacja chce przejąć reklamy do młodzieży
Nie róbcie reklam, róbcie TikToki – takim hasłem niebywale popularna wśród nastolatków aplikacja zachęca przedsiębiorstwa do zaistnienia na platformie.
TikTok i biznes na pierwszy rzut oka mogą wydawać się dość odległymi zagadnieniami. Jeśli jednak chce się dotrzeć do wybranej grupy docelowej, trzeba robić to za pomocą narzędzi, z których korzystają. TikTok, mimo budzących kontrowersje odkryć związanych z podkradaniem danych ze schowka, wciąż przyciąga miliony użytkowników.
Do obecności na Facebooku przedsiębiorstwa zdążyły się przyzwyczaić. Jeśli sytuacja się nie zmieni, to wyciągać dłoń do klientów z młodego pokolenia trzeba będzie właśnie przez TikToka.
TikTok dla biznesu został zaprojektowany, żeby dać markom i marketingowcom narzędzia do kreatywnego przekazywania historii i angażowania w nie społeczności TikToka.
Właściciel TikToka przekonuje, że w ciągu ostatniego roku wiele marek zdecydowało się już na wchodzenie z użytkownikami w interakcje właśnie za pomocą aplikacji. Najważniejsze w tych działaniach okazywało się nie dotychczasowa siła marki czy wparcie się znanym celebrytą, lecz kreatywne angażowanie użytkowników za pomocą wywoływania odpowiednich emocji.
W jaki sposób TikTok chce zachęcić przedsiębiorstwa do korzystania z aplikacji? Przygotowano kilka punktów, w których wymieniono silne strony rozwiązania oraz oczekujące na wykorzystanie szanse.
TikTok dla biznesu. Aplikacja chce stać się platformą reklamową
Najważniejszą z punktu widzenia TikToka zaletą platformy jest jej skala: popularność aplikacji cały czas rośnie, a wraz z nią liczba potencjalnych odbiorców przekazu marketingowego.
Opowiadane w sposób kreatywny historie mające wzbudzić sympatię do marki lub nakłaniać do zakupu produktu mogą na TikToku stać się częścią tworzonej przez społeczność aplikacji kultury: młodzi ludzie nie mają jeszcze negatywnego stosunku do działań marketingowych, może się więc okazać, że uda się przekonać ich do kojarzonych z danym brandem wartości.
TikTok dla biznes ma być też wyjątkowo prostym rozwiązaniem, w którym wystarczy mieć dobry pomysł, a narzędzia dostarczane wraz z oprogramowaniem pozwolą zrealizować tę wizję. Łatwe ma być także mierzenie skuteczności poszczególnych kampanii dzięki tworzonym z zewnętrznymi specjalistami rozwiązaniom.
Dla wieku marek otwiera to zupełnie nowe możliwości tworzenia materiałów, które przemawiają do ludzi, zapraszania społeczności do rozmowy oraz do… robienia TikToków.