Sztuczna inteligencja, która przewiduje awarie dysków w serwerach NAS

Awaria dysku w serwerze nie jest niczym przyjemnym, a zdarza się niestety dość często i narzędzia S.M.A.R.T. nie zawsze są w stanie taki obrót spraw przewidzieć. Dziś jednak do pracy wkracza sztuczna inteligencja, która powinna dać sobie z tym radę i wyeliminować przynajmniej część przestojów spowodowanych problemami z HDD.

DA Drive Analyzer sztuczna inteligencja

QNAP i ULINK Technology wprowadzają na rynek oprogramowanie DA Drive Analyzer, które korzysta z działającej w chmurze sztucznej inteligencji. Dzięki niej możliwe jest analizowanie danych statystycznych udostępnianych przez użytkowników, a w dalszej kolejności wysyłanie alertów o możliwej awarii konkretnego napędu. Informacja o potencjalnych problemach, podana z wyprzedzeniem, to coś, co administratorzy bardzo sobie cenią, więc narzędzie ma szansę zdobyć sporą popularność.

Sztuczna inteligencja w chmurze

Sztuczna inteligencja to nowa technologia, która pozwoliła rozwiązać wiele rzeczywistych problemów. Dzięki zastosowaniu tej technologii do przewidywania awarii dysków, ULINK może aktywnie i stale monitorować dyski, wykrywać problemy, przewidywać awarie i powiadamiać użytkowników końcowych za pomocą naszego unikalnego systemu przetwarzania danych opartego na chmurze. Jesteśmy szczęśliwi, że mogliśmy współpracować z QNAP przy tworzeniu tej usługi i wierzymy, że wiele osób z niej skorzysta – powiedział Joseph Chen, dyrektor generalny ULINK Technology.

DA Drive Analyzer sztuczna inteligencja

Jako wiodący dostawca pamięci masowych, QNAP doskonale zdaje sobie sprawę, że potencjalny czas przestoju serwera jest krytycznym problemem dla użytkowników QNAP NAS, a nagła awaria dysku jest jedną z jego głównych przyczyn. Jesteśmy zaszczyceni, że mogliśmy współpracować z ULINK w celu opracowania DA Drive Analyzer, aby pomóc użytkownikom, a zwłaszcza personelowi IT, który musi zarządzać dużą liczbą urządzeń NAS. Przewidujemy, że DA Drive Analyzer będzie doskonałym wsparciem dla użytkowników chcących budować zaawansowane plany Disaster Recovery – powiedział Tim Lin, menedżer produktu w QNAP.

Źródło: informacja prasowa

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x