Skype: komunikator otwiera się na komunikację korporacyjną SIP

24 marca 2009 0 przez Grzegorz Pietrzak

Wczoraj Skype przedstawił wersję beta Skype dla SIP skierowaną do klientów biznesowych. SIP (czyli protokół inicjowania sesji – Session Initiation Protocol) stanowi otwarty standard i jest najpopularniejszym protokołem używanym w komunikacji internetowej przez branżę telekomunikacyjną w milionach lokalizacji na całym świecie. Wg badań firmy IDC, 438 000 central IP/PBX zostało rozprowadzonych w 2008 roku na całym świecie.

Skype dla SIP umożliwia użytkownikom centrali SIP PBX korzystanie z tanich połączeń z telefonami stacjonarnymi i komórkowymi na całym świecie, a także
odbieranie połączeń od innych użytkowników Skype bezpośrednio przez
system PBX.

Dzięki usłudze „click-to-call” 405 milionów zarejestrowanych
użytkowników Skype może kontaktować się z innymi przedsiębiorstwami
bezpośrednio ze swoich stron internetowych. Połączenia te będą
odbierane przez istniejące systemy biurowe bez generowania żadnych
kosztów po stronie klienta. Jednocześnie firmy mogą cieszyć się niskimi
stawkami Skype za połączenia międzynarodowe z numerami stacjonarnymi
i komórkowymi, wykonywanymi za pomocą urządzeń połączonych z systemami
PBX. Dodatkowo mogą zakupić numery internetowe w Skype dostępne w ponad
20 krajach. Umożliwia to odbieranie połączeń od kontrahentów i
klientów, którzy korzystają
z tradycyjnych telefonów stacjonarnych lub z telefonów komórkowych,
płacąc tylko lokalne stawki standardowe – pod warunkiem, że znajdują
się oni w tym samym kraju, co wybierany numer internetowy.

Wprowadzenie na rynek nowego Skype dla SIP jest znaczącym krokiem w
przód dla Skype’a i dla wszystkich branż na świecie intensywnie
korzystających z komunikacji
– powiedział Stefan Oberg, wiceprezes i
dyrektor zarządzający Skype dla firm. – Skype dla SIP w sposób efektywny
łączy oszczędność kosztów i zasięg Skype’a, uzyskany dzięki ogromnej
bazie użytkowników, z funkcjonalnością zarządzania połączeniami,
statystyką
i możliwością integracji, które dają tradycyjne systemy PBX. W efekcie
oferujemy współczesnym firmom znaczne oszczędności i zwiększoną
produktywność
.

 

Przedsiębiorstwa już od jakiegoś czasu czekały, aż Skype udoskonali
swoją ofertę dla klientów biznesowych poprzez zintegrowane działanie
– powiedziała Rebecca Swensen, Analityk ds. Badań w IDC, Enterprise
Mobility i IP Communications Services. – Połączenie
z istniejącymi, opartymi na standardach, systemami SIP PBX jest więc
dobrym sposobem poszerzenia oferty Skype na rynku biznesowym. Z
zainteresowaniem będziemy obserwować, w jakim stopniu duże firmy
zmienią swoją opinię na temat wprowadzenia Skype do własnych sieci
.


Źródło: Skype