PeoPay 4.0 – mobilna aplikacja Banku Pekao z nowymi funkcjami
Bank Pekao, czyli drugi największy bank w Polsce, po raz kolejny aktualizuje swoją aplikację mobilną PeoPay. Program został przygotowany we współpracy z agencją Efigence, mającą bardzo duże doświadczenie w opracowywaniu aplikacji bankowych. Głównym celem PeoPay 4.0 jest zwiększenie liczby użytkowników świadomych, którzy w maksymalny sposób wykorzystują możliwości swoich smartfonów i chętnie eksplorują dodatkowe funkcje aplikacji mobilnych. Aplikację poszerzono także o sprzedaż rozwiązań niebankowych, jak płatności za parkowanie, opłaty za przejazdy autostradami czy zakupy biletów komunikacji miejskiej.
Aplikacja PeoPay 4.0 została opracowana w taki sposób, by umożliwić konsumentowi kompleksowe zarządzanie jego finansami z poziomu smartfona. Celem było zniesienie potencjalnych ograniczeń, które obecne były w starszych wersjach aplikacji i które wymuszały wykonywanie pewnych czynności z poziomu komputera. W PeoPay 4.0 nie ma już tej konieczności. Wszystkie funkcje dostępne są w samej aplikacji.
Nowoczesne podejście do Personal Finance Management to dla nas priorytet, a funkcjonalna i intuicyjna aplikacja mobilna stanowi podstawę współczesnej bankowości. PeoPay 4.0 pozwala klientom drugiego największego polskiego banku prowadzić wreszcie całe swoje życie finansowe w kanale mobilnym, bez kompromisów wymuszanych przez dotychczasowe rozwiązania. Daje im także dostęp do usług pozabankowych, tworząc z aplikacji centralny punkt większości ich codziennych okołofinansowych czynności. Cieszymy się, że mogliśmy przy tym projekcie pracować z Efigence, partnerem, który nie tylko bardzo dobrze zna potrzeby naszych klientów, ale i posiada szerokie doświadczenie, know-how oraz nieszablonowe podejście do każdej wykonywanej czynności. To przyjemność pracować z takim teamem.
Michał Ornatowski, Lead of Alternative Payments and Value Added Services Team w Banku Pekaoa
Dużo uwagi poświęcono możliwości personalizacji ekranu głównego aplikacji, tak by użytkownik mógł skonfigurować go pod swoje indywidualne potrzeby. Projektanci z Efigence wzorowali się na serwisach społecznościowych, tak by smartfonowi heavy userzy czyli się w PeoPay 4.0 jak w domu. Będą mogli oni dowolnie konfigurować swój własny dashboard i decydować, jakie funkcjonalności i elementy interfejsu chcą widzieć na stronie głównej aplikacji.
Istotnym założeniem nowej wersji PeoPay było wspieranie klienta przez Bank na każdym etapie korzystania z aplikacji. Miało to zwiększyć poczucie bezpieczeństwa, dlatego tak wiele uwagi poświęciliśmy aspektowi customizacji w aplikacji, by użytkownik mógł dostosować to narzędzie do swoich potrzeb. Równie ważne było bezpieczne wprowadzenie go w świat PeoPay przy pomocy stworzonego od nowa on-boardingu.
Paweł Dunia, UX Director w Efigence
Jedną z większych zmian było dodanie miejsc reklamowych. Zrezygnowano jednak z tradycyjnych banerów, a elementy reklamowe zostały zintegrowane z interfejsem aplikacji w miejscach, które najczęściej skupia uwagę użytkownika. Reklamy mają zachęcać do skorzystania z dodatkowych produktów z oferty banku, jak pożyczki czy lokaty.

Zmiany w aplikacji PeoPay będą udostępniane stopniowo, tak by użytkownicy narzędzia mogli spokojnie oswoić się z jego nowym wyglądem. Otrzymają także instrukcję, jak korzystać z nowych funkcji.
Dziennikarz komputerowy od 1994 roku. Właściciel i redaktor naczelny portalu ITbiznes; prowadzący magazyn ITbiznes na antenie kanału telewizyjnego Biznes24; gospodarz programu poradnikowego „Cyfrowy Niezbędnik” na antenie kanału telewizyjnego Antena HD; gospodarz podcastów Elektrycznie Tematyczni o samochodach elektrycznych oraz Zrozumieć AI o sztucznej inteligencji. Współprowadzący podcast ITbiznes o technologiach w biznesie. Twórca bloga o pasjach Fabryka Pasji. Założyciel, redaktor naczelny i były właściciel portalu PCLab.pl. Założyciel i były redaktor naczelny serwisów AGDLab.pl, Softonet.pl. Były redaktor naczelny serwisów PC.com.pl i Technowinki.onet.pl.