Opera ujawnia strategię dla wydania 10

28 lipca 2006 0 przez Maciej Koziński

Opera w wydaniu 10 ma uszczknąć udziałów rynkowych Internet Explorerowi 7. Firma ujawniła zarys strategii konkurowania z Microsoftem.
„Dziesiątka” ma być dostępna na liczne platformy – od zwykłych pecetów po rozmaite urządzenia mobilne w rodzaju konsol do gier Nintendo. Do wydania ma być dołączony szereg dodatkowych widgetów HTML i JavaScript rozszerzających funkcjonalność przeglądarki. Opera Software liczy na to, iż zachęci do tworzenia aplikacji dla przeglądarek webowych -w tym jako głównej platformy oczywiście Opery – niezależnych twórców oprogramowania. Pomóc w tym ma stosowanie otwartych standardów.
Zdaniem Opera Software takie podejście zapewni jej przewagę konkurencyjną w momencie, gdy znaczna część użytkowników nie będzie używać pełnych stacji PC, a jedynie okrojony system operacyjny z przeglądarką jako platformą aplikacyjną. Tymczasem odebranie użytkowników IE ma się dokonywać dzięki bezpieczniejszej architekturze Opery. Firma twierdzi, iż już zyskuje użytkowników – od wydania „dziewiątki” w czerwcu pobrano ją 25 milionów razy.