Natywny OpenGL w Viście

12 sierpnia 2006 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Bez oficjalnego błogosławieństwa Microsoftu, ale natywnie – implementacja OpenGL w Viście.

Nie jest tajemnicą, że Microsoft zdecydowanie stawia na rozwijany przez siebie standard Direct3D. Według planów koncernu, nawet obsługa OpenGL będzie w Viście realizowana poprzez odwołania do Direct3D.

Grupa Khronos ogłosiła, że standard OpenGL będzie wspierany przez Vistę natywnie, bez konieczności uciekania się do wykorzystywania mechanizmów Direct3D. Wszystko za sprawą installable client driver (ICD), dzięki któremu OpenGL będzie się cieszył pełnym przyspieszeniem sprzętowym oraz pełną kompatybilnością z interfejsem Aeroglass.

Co więcej, Khronos zapewnia, że do premiery Visty sterownik zostanie na tyle dopracowany, że będzie oferował większą wydajność w Aeroglass niż Direct3D. Nie ma jednak co liczyć na to, że wspomniany sterownik znajdzie się na płycie z Vistą – użytkownicy będą musieli go pobrać i zainstalować osobiście.