Microsoft: proszę użyć cracka

24 lutego 2007 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Windows Vista Upgrade – 178 dolarów; usłyszeć od pomocy technicznej Microsoft „proszę użyć cracka” – bezcenne.
Zamieszanie powodowane przez nową politykę licencjonowania uaktualnień do Visty trwa, a pracownicy pomocy technicznej potrafią zaskoczyć klientów niekonwencjonalnymi radami. Jedną z nich usłyszał użytkownik Visty Upgrade, który postanowił przeinstalować system i natrafił na przeszkodę w postaci „nieprawidłowego klucza”.

Próba pierwszej instalacji Visty Upgrade została dokonana zgodnie ze wszystkimi regułami sztuki – na istniejący system Windows XP Professional. Okazało się jednak, że wydajność systemu po instalacji pozostawia wiele do życzenia, użytkownik postanowił więc pokusić się o czystą instalację Visty.

Podczas reinstalacji nie kierował się wskazówkami odnalezionymi w dokumentacji Microsoftu, nietrudno więc się domyśleć, że próba aktywacji skończyła się niepowodzeniem ze względu na nieprawidłowy klucz, uprawniający tylko do instalacji na już istniejący OS.

Historia nie byłaby zapewne warta uwagi – takich przypadków może być wiele – gdyby nie pomoc udzielona przez Microsoft. Po początkowych zapewnieniach, że Visty Upgrade po prostu nie da się zainstalować „na czysto” i radzie dotyczącej wykorzystania prawidłowej ścieżki aktualizacji: najpierw XP, potem Vista – pracownik helpdesku MS próbował rozwiązać problem w sposób dość „niekonwencjonalny”.

Najpierw poradził użyć do instalacji Windows XP pożyczony od sąsiadów, w końcu zaś zasugerował użycie cracku. Jego wskazanie padło na „TimerLock” (nazwa została podana podczas rozmowy), który radził odnaleźć online.

Zastanawiające, czy jest to jednostkowy przypadek działania Microsoft Technical Support i niekompetencja pracownika, czy też korporacja ma takie problemy z nowym systemem, że ich rozwiązanie „uświęca” środki.