Microsoft ogłasza zakończenie jednego z najpopularniejszych programów partnerskich

Microsoft zapowiedział istotne zmiany w swojej ofercie licencyjnej, które mogą znacząco wpłynąć na biznes partnerów korzystających z dotychczasowych rozwiązań. Firma ogłosiła, że z dniem 21 stycznia 2025 roku wycofane zostaną popularne programy Action Pack oraz Learning Pack. W ich miejsce Microsoft proponuje droższe, oparte na chmurze rozwiązania, takie jak Partner Success Core Benefits oraz Partner Success Expanded Benefits.

Firma uzasadnia swoją decyzję koniecznością dostosowania oferty do zmieniających się realiów technologicznych, zapewniając partnerom narzędzia i wsparcie niezbędne do dalszego rozwoju w dynamicznie zmieniającym się środowisku IT. Nowe programy partnerskie mają skupić się na usługach chmurowych, co według firmy jest kluczowe w obecnej sytuacji na rynku.

Microsoft Office 365

Klienci firmy Microsoft zauważają nie tylko zmianę ceny, ale też komplikacje przy zmianie środowiska

Niektórzy partnerzy wyrażają swoje niezadowolenie z powodu rosnących kosztów oraz ograniczonej elastyczności nowych rozwiązań. Jak podaje portal The Register, jeden z klientów zauważył, że przejście z Action Pack na Partner Success Core wiąże się z koniecznością wydania prawie dwukrotnie wyższej kwoty. Klient ten zwrócił również uwagę na komplikacje związane z odtwarzaniem środowisk klientów opartych na starszym oprogramowaniu.

Zmiany te nie były całkowicie niespodziewane. Już na początku 2024 roku, wraz z wprowadzeniem nowych benefitów, takich jak Partner Launch Benefits, Microsoft sygnalizował nadchodzące zakończenie sprzedaży Action Packa.

Microsoft

Aby złagodzić niezadowolenie partnerów, firma obiecała dodanie do nowych programów ponad 20 „poszukiwanych licencji produktowych”, w tym takie produkty jak Microsoft Copilot, Defender for Endpoint oraz Microsoft GitHub.

Partnerzy, którzy nie chcą od razu przechodzić na nowe rozwiązania, mogą do 21 stycznia 2025 roku zakupić lub odnowić Microsoft Action Pack, lub Learning Action Pack, co zapewni im dostęp do tych programów przez kolejny rok.

Decyzja giganta o wycofaniu jednego z najpopularniejszych programów partnerskich spotkała się z mieszanymi reakcjami. Próba agresywnej monetyzacji monopolistycznej pozycji jest odbierana negatywnie również przez klientów końcowych.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x