ClickMeeting rośnie w siłę. Polska platforma do webinarów rozchwytywana w czasie epidemii

ClickMeeting rośnie w siłę. Polska platforma do webinarów rozchwytywana w czasie epidemii

6 maja 2020 0 przez Marcin Kaczmarek

ClickMeeting jest beneficjentem zmian wywołanych przez epidemię COVID-19. Polskie przedsiębiorstwo pochwaliło się, że tylko w pierwszym kwartale 2020 roku liczba nowych płatnych kont wzrosła w Niemczech o 808%.

ClickMeeting rozpoczął działalność w 2011 roku, jednak to ostatnie kilka miesięcy stanowią najbardziej dynamiczny czas rozwoju przedsiębiorstwa. Platforma do webinarów dostępna jest w siedmiu wersjach językowych, a do skorzystania z niej wystarczy przeglądarka internetowa.

Koronawirus sprawił, że rynek na wideokonferencje i internetowe seminaria eksplodował. Zoom niemal z dnia na dzień stał się gigantem,z którego korzystają każdego dnia miliony ludzi, duże wzrosty odnotowała także platforma Microsoft Teams. Do wyścigu o uwagę użytkowników dołączył także Google, który postanowił udostępnić za darmo narzędzie Meet.

Zoom stał się dla wielu podstawą pracy zdalnej, szybko pojawiły się jednak głosy, że prywatność użytkowników może być zagrożona, a ich dane osobowe mogą być sprzedawane na prawo i lewo. Z tego powodu giganci IT zakazali swoim pracownikom korzystania z rozwiązania.

ClickMeeting chwali się, że w jego przypadku nie trzeba się niczego obawiać, gdyż platforma korzysta ze starego i sprawdzonego modelu biznesowego: pobieranie opłat za korzystanie. Dane osobowe nie są więc polskiemu przedsiębiorstwu potrzebne.

ClickMeeting posiada jasny model biznesowy, w którym walutą nie są dane osobowe. Płatność opiera się na miesięcznym abonamencie pobieranym od organizatora spotkania online. Dostęp dla pozostałych uczestników jest bezpłatny. Wrażliwe dane nie są wykorzystywane do innych celów niż świadczenie usług wideokonferencji, czyli nie są przekazywane partnerom zewnętrznym czy stosowane do profilowanych kampanii reklamowych. ClickMeeting udostępnia też dodatkowe funkcjonalności podnoszące bezpieczeństwo, jak na przykład: dostęp poprzez hasło lub token, nagrywanie jedynie wybranych obszarów okna webinarowego, ukrywanie listy uczestników czy manualne zatwierdzanie osób rejestrujących się na webinar.

ClickMeeting bije rekordy. Polska platforma z dużym przyrostem klientów

Ostatnie miesiące były dla polskiego przedsiębiorstwa bardzo udane.

W przypadku ClickMeeting, od stycznia do marca 2020 roku liczba nowych, płatnych kont wzrosła o kilkaset procent. Największą zmianę widać w Niemczech – 808%, a także we Francji 670%, Wielkiej Brytanii 662%, Stanach Zjednoczonych 476% czy Rosji 465%. Ciekawe zmiany między styczniem a marcem 2020 roku widać też w liczbie wydarzeń organizowanych na świecie. Tu największy wzrost jest widoczny w Wielkiej Brytanii – aż o 611%, a także Francji 350%, Niemczech 286%, Rosji 214% czy też Stanach Zjednoczonych 163%.

W rezultacie w ciągu miesiąca uzyskano wynik o połowę niższy, niż w całym 2019 roku.

Tylko w ciągu jednego miesiąca przy użyciu platformy ClickMeeting odbyło się 299 906 wydarzeń online – dla porównania w ciągu całego 2019 roku za pośrednictwem platformy zrealizowano 627 033 wydarzeń. To oznacza, że w czasie pandemii ludzie na całym świecie chętnie korzystają ze spotkań online. Rosła również liczba uczestników internetowych konferencji. Spotkania zorganizowane na platformie ClickMeeting w marcu zebrały łącznie 3 203 034 osób, podczas gdy całkowita liczba uczestników, którzy dołączyli do wydarzeń online w całym 2019 roku wyniosła 8 504 770.

Polskie przedsiębiorstwo odpowiada na zainteresowanie ze strony osób pracujących zdalnie inwestycjami w infrastrukturę, tak by zwiększyć możliwości platformy. W zapowiedziach znajduje się między innymi organizowanie i nagrywanie dużych wydarzeń, w których udział może brać jednocześnie większa nich dotychczas liczb osób.