Boty ze Szczecina sprzedają w sieci. Tidio podbija świat

Już 140 000 serwisów na całym świecie korzysta z opracowanego przez założone w Szczecinie Tidio live chatu oraz botów, które odpowiadają na podstawowe pytania klientów. Polacy są już numerem 4 na świecie i szybko się rozwijają.

Słońce nigdy nie zachodzi nad internetem. W światowej sieci zawsze ktoś jest online, a w dobie globalizacji usługi mogą być świadczone nie tylko w miejscu, w którym fizycznie znajduje się spółka.

Live chat to narzędzie sprzedażowe, które zdobywa coraz większą popularność. Potencjalny klient, który przegląda ofertę na stronie internetowej, może błyskawicznie i wygodnie zadać pytania konsultantowi, rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące produktów oraz otrzymać spersonalizowaną ofertę.

Bezpośrednia rozmowa pozwala zwiększyć konwersję, nic więc dziwnego, że po to narzędzie sięga coraz więcej przedsiębiorstw. Wymuszają to także nawyki wykształcone przez pokolenie, które od dziecka korzystało z sieci. Millenialsi wolą porozmawiać tekstowo, niż wysilać się i dzwonić na podany na stronie numer.

Tidio dostrzegło ten trend i stworzyło live chat, który błyskawicznie stał się jednym z najpopularniejszych na świecie. Polacy nie ograniczyli się tylko do opracowania platformy do rozmów i przedstawiania oferty.

Dzięki pracom nad sztuczną inteligencją z klientami o dowolnej porze dnia i nocy mogą rozmawiać boty. Potrafią one odpowiadać na podstawowe pytania oraz przeprowadzać klienta przez proces zakupu, całkowicie go automatyzując.

Z technologii tego typu początkowo korzystały tylko największe korporacje; live chat ochoczo wdrożyli operatorzy komórkowi, którzy zachęcali przeglądających ofertę usług do zadawania pytań konsultantom i zawieraniu od razu umowy.

Polacy postanowili skoncentrować się na nieco innym kliencie: małych i średnich przedsiębiorstwach. Dzięki ich live chatowi działalność sprzedażowa jest prowadzona 24 godziny na dobę, co jest ważne zwłaszcza w wypadku chęci oferowania usług poza granicami kraju, dla klientów znajdujących się w innych strefach czasowych.

Tidio większość swoich klientów – abonament za korzystanie z live chatu płaci miesięcznie ponad 10 000 przedsiębiorstw – pozyskało w USA. W Polsce live chat na stronach małych przedsiębiorstw jest jeszcze ewenementem, który z biegiem czasu może stać się jednym z podstawowych narzędzi sprzedażowych, szczególnie gdy sztuczna inteligencja obsługująca boty zostanie odpowiednio rozwinięta.

Mężczyzna korzystający ana tablecie z live chatu

Tytus Gołas, współzałożyciel i CEO Tidio, podkreśla jak przyszłościowa jest oferowana przez spółkę usługa:

Tidio odróżnia od konkurencji skupienie na najmniejszych biznesach i dostarczenie im najwyższej klasy produktu. Jedną z najważniejszych funkcji naszego produktu są chatboty, które wykorzystują AI i Machine Learning. Do tej pory ta technologia była poza zasięgiem mikro- i małych firm. My chcemy to zmienić. O zadowoleniu naszych klientów najlepiej świadczą liczby: jeszcze w maju byliśmy siódmym najpopularniejszym live chatem na świecie, dziś mamy już czwarte miejsce.

Tidio jest też najpopularniejszym live chatem wśród użytkowników Shopify, używa go 27% sklepów korzystających z tej platformy. Polska spółka jest już warta ponad 80 mln zł.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x