Avaya stawia na SIP

8 lutego 2008 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Avaya wprowadza na rynek kolejne, udoskonalone wersje systemów telefonii IP działające w oparciu o kompleksową infrastrukturę wykorzystującą funkcjonalność protokołu SIP (Session Initiation Protocol).

Wśród nich jest najnowsza wersja flagowego systemu telefonii IP – Avaya Communication Manager 5.0 – oferująca funkcje realizowane dzięki całościowej implementacji technologii SIP. Technologia ta oparta jest na otwartych standardach i pozwala ekonomicznie wdrażać korporacyjne systemy łączności, a także przyczynia się do zwiększenia wydajności pracy mobilnego personelu.
Technologia SIP wykorzystana w rozwiązaniu ACM 5.0 pozwala na działanie elementów systemu na tym samym serwerze (początkowo na Avaya S8300C), co z kolei niweluje koszty i problemy administracyjne związane z korzystaniem z wielu serwerów. Nowy mechanizm zastępczego routingu łączy międzywęzłowych SIP umożliwia przesyłanie głosu, wideo i danych innymi trasami w przypadku przeciążenia sieci, a tym samym zwiększa niezawodność łączności.

Integralną częścią rozwiązania jest nowe oprogramowanie wbudowane terminali Avaya. Umożliwia ono korzystanie z protokołu SIP w zaawansowanych telefonach IP Avaya z serii one-X, zapewniając dostęp do otwartej, multimedialnej platformy telekomunikacyjnej zwiększającej wydajność pracy i mobilność personelu. Telefony mogą przy tym działać równocześnie w środowiskach SIP i IP. Protokół SIP pozwala na uzyskiwanie informacji o dostępności współpracowników z poziomu książki telefonicznej.

Technologia SIP jest również stosowana w modułach łączności bezprzewodowej, takich jak funkcja Extension-to-Cellular, dzięki której możliwe jest przekazywanie połączeń między numerem wewnętrznym a telefonem komórkowym w niezauważalny dla rozmówcy sposób. Funkcja SIP Visiting User umożliwia logowanie się do systemu i korzystanie z funkcji telefonu stacjonarnego przy użyciu dowolnego telefonu podłączonego do sieci.