nowe technologie w biznesie

ITbiznes

Chcesz skontaktować się z naszą redakcją? Pisz na adres: redakcja@itbiznes.pl lub zadzwoń: 511 144 444

Acer: Vista to wymówka

Dywersyfikacja odmian Visty służy tylko jako pretekst do podniesienia cen – uważa Acer, czwarty największy producent komputerów na świecie.

Najprostsza odmiana systemu – Vista Home Basic – będzie kosztować mniej, niż aktualnie trzeba zapłacić za Windows XP Home. Tyle tylko, że tani system nie będzie miał w sobie niemal nic z obiecywanych innowacyjnych cech systemu: interfejsu Aero, Media Center, zdalnego sterowania.

Jim Wong – wiceprezes Acera – przewiduje, że zachęcenia reklamami klienci rozczarują się najtańszym Windowsem i będą wręcz zmuszeni do aktualizacji do wersji Premium. A ta – „prawdziwa” Vista – jest już droższa od domowego XP o około 10%.

Wong zdradził też, że producenci sprzętu będą musieli płacić o 10% więcej za licencje preinstalowanych na swoich komputerach systemów. Zwiększa to koszta wytwarzania o około 2%, co przy marży wynoszącej 5% lub mniej poważnie zagraża opłacalności produkcji – szczególnie, że producenci obiecują nie obciążać podwyżką klientów.

Udostępnij artykuł
Link do udostępniania
Poprzedni artykuł

Ricoh pomaga kontrolować koszty

Następny artykuł

LOT wysyła 10 GB maili tygodniowo

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przeczytaj także