Acer: Vista to wymówka
Dywersyfikacja odmian Visty służy tylko jako pretekst do podniesienia cen – uważa Acer, czwarty największy producent komputerów na świecie.
Najprostsza odmiana systemu – Vista Home Basic – będzie kosztować mniej, niż aktualnie trzeba zapłacić za Windows XP Home. Tyle tylko, że tani system nie będzie miał w sobie niemal nic z obiecywanych innowacyjnych cech systemu: interfejsu Aero, Media Center, zdalnego sterowania.
Jim Wong – wiceprezes Acera – przewiduje, że zachęcenia reklamami klienci rozczarują się najtańszym Windowsem i będą wręcz zmuszeni do aktualizacji do wersji Premium. A ta – „prawdziwa” Vista – jest już droższa od domowego XP o około 10%.
Wong zdradził też, że producenci sprzętu będą musieli płacić o 10% więcej za licencje preinstalowanych na swoich komputerach systemów. Zwiększa to koszta wytwarzania o około 2%, co przy marży wynoszącej 5% lub mniej poważnie zagraża opłacalności produkcji – szczególnie, że producenci obiecują nie obciążać podwyżką klientów.