Gry online mogą poprawić Twoje perspektywy zawodowe

Aby zrozumieć związek między zachowaniem w grach online a zainteresowaniami zawodowymi, naukowcy z uniwersytetu w Surrey, wspólnie z Game Academy Ltd., zbadali preferencje 16 033 osób. Chodziło o sprawdzenie, w jaki sposób hobby może pomóc w planowaniu przyszłej kariery i wyborze szkoleń. Przed przeprowadzeniem tego badania niewiele było bowiem wiadomo na temat tego, w jaki sposób preferencje graczy wiążą się z ich aspiracjami zawodowymi.

Uczestnicy korzystali ze Steam, platformy dystrybucji cyfrowej, a naukowcy zbadali 800 gier, które wybierane były najczęściej i uwzględnili tylko te osoby, dla których mieli informacje o płci i zawodzie.

gry online

Badacze odkryli, że informatycy i inżynierowie grali w gry logiczne, które wpływają na rozwój wyobraźnii przestrzennej. Osoby na stanowiskach kierowniczych wykazywały zainteresowanie grami typu action RPG, w których zaangażowane są umiejętności organizacyjne i planistyczne, a inżynierowie wybierali strategie, które często wymagają rozwiązywania problemów i wyobraźni przestrzennej. Widoczne były też różnice między płciami – kobiety preferowały gry jednoosobowe, natomiast mężczyźni – wieloosobowe.

Gry online pomagają w zdobyciu umiejętności miękkich

W procesach rekrutacyjnych najlepsi kandydaci mogą zostać pominięci, ponieważ organizacje nie biorą pod uwagę umiejętności miękkich, które zostały zdobyte poprzez działania niezwiązane z pracą (na przykład gry online). Uważamy, że doświadczenia kandydatów w tym zakresie powinny być podkreślane, ponieważ nabyte umiejętności miękkie mogą naprawdę pomóc w rozwijaniu ich wszechstronnych atutów na danym stanowisku – mówi dr Anna-Stiina Wallinheimo, główna autorka badania, psycholog kognitywista i Postdoctoral Research Fellow w University of Surrey’s Centre for Translation Studies (CTS).

gry online

Poprzez zrozumienie, w jakim stopniu zainteresowania zawodowe znajdują odzwierciedlenie w grach, możemy być w stanie wyraźniej pokazać, w jaki sposób są one zgodne z zainteresowaniami zawodowymi i zachęcić pracodawców do zrozumienia wartości umiejętności miękkich związanych z grami. Nasze badania mogą również zainspirować twórców gier do pracy nad doskonaleniem tych umiejętności miękkich w ich projektach. Ponadto miejsca takie jak uniwersytety mogłyby pozwolić studentom włączenie gier jako części ich rozwoju zawodowego oraz rozważyć, w jaki sposób gry mogą być wpisane do programu nauczania, aby zwiększyć korelację między nauką studentów, aspiracjami zawodowymi i pozaszkolnymi zainteresowaniami związanymi z grami online – komentuje badanie Dr Anesa Hosein, współautorka badania i profesor nadzwyczajny w dziedzinie szkolnictwa wyższego na University of Surrey.

Źródło: SciTechDaily

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x