ZEN – polski konkurent Revoluta udostępnia konto wielowalutowe bez prowizji, cashback i ochronę zakupów

Polski fintech ZEN (Zero Effort Nonbank) udostępnia klientom indywidualnym i przedsiębiorcom narzędzie zakupowe zapewniające wyjątkowe korzyści i dodatkową ochronę.

Jest to kolejny fintech, który chce powalczyć z Revolutem w 32 krajach i stać się znaczącym graczem w Europie.

ZEN – debiut rynkowy i atrakcyjna oferta

Nowy polski fintech ZEN (Zero Effort Nonbank) ogłosił oficjalny debiut na rynku ofert dla klientów indywidualnych i przedsiębiorców.

ZEN to akronim „zero effort non-bank”, a jednocześnie nawiązanie do stanu, w którym nasz klient może mieć poczucie spokoju, bezpieczeństwa i kontroli nad swoimi pieniędzmi oraz transakcjami zakupowymi. Stworzyliśmy pakiet rozwiązań, który obejmuje niedostępne nigdzie indziej korzyści oraz kompleksową ochronę, a to wszystko z zapewnieniem niskich kosztów i doskonałego doświadczenia użytkownika. Wierzę, że z taką propozycją możemy śmiało konkurować, nie tylko w Polsce, ale też na rynkach europejskich.” – mówił Dawid Rożek, założyciel ZEN.

To, co otrzymają klienci to między innymi rachunek wielowalutowy z kartą Mastercard. Oferuje możliwości dokonywania płatności za pomocą jednej z wielu walut bez uiszczania prowizji za przewalutowanie. Nie chodzi tu tylko o zakupy w zagranicznych firmach lub usługach. Podczas pobierania gotówki z bankomatów w krajach, w których działa fintech także nie zapłacimy prowizji.

Kraje w których będą działały usługi Zero Effort Nonbanku to Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Gibraltar, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Islandia, Lichtenstein, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niemcy, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Węgry, Wielka Brytania, Włochy.

Mastercard jest partnerem pierwszego wyboru dla fintechów na całym świecie. Cieszymy się, że również ZEN nas wybrał, abyśmy wspólnie rozwijali innowacyjny produkt oraz budowali strategię komunikacji i wejścia ZEN na rynek. Wierzę, że oferta ZEN, niosąca ze sobą nową wartość dla klientów, w połączeniu z silną strategią marketingową realizowaną wspólnie z Mastercard, będą źródłem sukcesu marki ZEN i jej użytkowników.” – mówił Raja Rajamannar, globalny dyrektor Mastercard ds. marketingu i komunikacji.

zen-polski-konkurent-revoluta-konto-wielowalutowe-brak-prowizji-cashback-ochrona-zakupow-karty-mastercard

Klienci mogą także liczyć na atrakcyjny program cashback. Jest to zwrot części kosztów, do 15 proc., poniesionych podczas zakupów w sklepach wielu partnerów firmy. Są to między innymi AliExpress, Allegro, Booking.com, Media Markt i RTV Euro AGD. Wystarczy dokonać płatności poprzez specjalny link i od razu można cieszyć się ze zwrotu pieniędzy na koto usługi.

Zen Care

Jedną z ciekawych usług jest Zen Care, czyli ochrona kupujących w sklepach stacjonarnych, jak i przez internet. W razie zaistnienia potrzeby złożenia reklamacji na zakup dokonany poprzez aplikację lub kartą to procedurę reklamacyjną ma przejąć fintech. Chodzi o to, żeby klient jak najszybciej otrzymał zwrot pieniędzy na koto.

Kolejnym atrakcyjnym dodatkiem jest automatyczne przedłużanie gwarancji na zakupione produkty o rok.

Oferta dla przedsiębiorców – natychmiastowe płatności i brak chargebacku

ZEN ma także ciekawą ofertę dla przedsiębiorców. W jednej usłudze otrzymują oni integrację konta firmowego z platformą płatności online, co eliminuje konieczność posiadania konta technicznego.

Przedsiębiorcy handlujący stacjonarnie i internetowo skorzystają także z systemu ochrony przed reklamacjami typu chargeback ze strony klientów.

W przypadku transakcji dokonywanych kartami płatniczymi klienci mogą składać reklamacje bezpośrednio w instytucji wydającej karty. To może sprawić kłopoty w postaci kosztów po stronie sprzedawcy. Użytkownicy biznesowych kont ZEN nie będą mieli takich zmartwień, bo firma przejmie skutki takiej reklamacji i załatwi to sama.

Zakładanie konta i abonamenty

Aby założyć konto w usłudze ZEN trzeba przejść całkowicie zdalny proces. Należy podać swoje dane osobowe i korespondencyjne, a potem wybrać jeden z kilku abonamentów. Potem następuje potwierdzeniu tożsamości poprzez wysłania zdjęć dowodu osobistego i twarzy.

Jak wspomnieliśmy, usługa nie jest darmowa i oferuje plany abonamentowe. Klienci indywidualni mogą wybrać spomiędzy usług kosztujących odpowiednio 0,99 lub 4,99 euro miesięcznie. Otrzymują karty ZEN Mastercard, konto obsługujące 30 walut oraz pakiet ZEN Care.

Klienci biznesowi mogą wybrać jeden z czterech planów, w cenie od 9,99 do 499,99 euro za miesiąc. Są one dopasowane do obrotów firmy czy też wymagań klienta co do ilości rozliczeń walutowych.

zen-polski-konkurent-revoluta-konto-wielowalutowe-brak-prowizji-cashback-ochrona-zakupow-app

Warto pamiętać, że każdy plan ma swoje ograniczenia. Jeśli nie przekracza się dostępnych limitów, niepobierane są żadne dodatkowe opłaty. Jeśli jednak ograniczenia doskwierają, to można błyskawicznie wybrać wyższy abonament i korzystać z pełnych możliwości usług ZEN.

Model abonamentu jest subskrypcyjny, czyli można z niego zrezygnować w każdej chwili.

Usługi cyfrowe

Klienci ZEN mogą korzystać z płatności Apple Pay i Google Pay, uruchamiać wirtualne karty płatnicze Mastercard, a wszystkich operacji online dokonywać poprzez aplikację mobilną na Androida oraz iOSa.

Nasza współpraca z ZEN jest świetnym przykładem holistycznego podejścia Mastercard do fintechów. Jesteśmy z ZEN od samego początku, pomagając rozwijać produkt oraz opracować strategię wejścia na rynek. Ze swojej strony oferujemy technologię, know-how, doświadczenie i globalną skalę działania, zaś ZEN kreatywność i zwinność charakterystyczną dla fintechów. Wierzymy, że taka kompleksowa współpraca między dużymi firmami a startupami ma wielki potencjał tworzenia innowacji w obszarze cyfrowych płatności, zarówno dla konsumentów, jak i przedsiębiorców.” – mówił Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.

Fintech Revolut, z którym chce powalczyć ZEN, jest jednym z pionierów wielowalutowych kont, niskiej lub wręcz zerowej prowizji za przewalutowania i usług dodatkowych. Niedawno wprowadził możliwość łatwego zarządzania subskrypcjami, konto dla dzieci, handel opcjami na złoto i srebro, a także obsługę kryptowalut.

Zapewne ZEN wkrótce udostępni swoim klientom nowe możliwości. Czekamy niecierpliwie.

Źródło: ZEN

Dodaj komentarz