Xiaomi notuje ponad 20% wzrost przychodów w IV kwartale

Chiński producent smartfonów Xiaomi Corp poinformował dziś o większym niż oczekiwano (21,4%) wzroście przychodów w czwartym kwartale. Wszystko dzięki stabilizującemu się po szczycie pandemii rynkowi i zwiększeniu dostaw smartfonów.

W 2021 roku doświadczyliśmy bardzo złożonej sytuacji – powiedział prezes Xiaomi, Wang Xiang, podczas konferencji prasowej. Podaż jest bardzo ograniczona, a do tego dochodzi wpływ geopolityczny. Jednak wyniki pokazały, że jesteśmy firmą odporną.

Przychody wzrosły do 13,45 mld USD w kwartale zakończonym 31 grudnia, a liczba sprzedanych smartfonów wzrosła o 4,4% do 44,1 mln sztuk. Dochód netto wzrósł o 39,6%, podała firma w oświadczeniu.

Xiaomi Science and Technology Park1 1170x705 1

Podczas rozmowy dotyczącej wyników finansowych, Wang powiedział, że zapewnienie stałych dostaw chipów było wyzwaniem w pierwszym kwartale 2022 roku, ale oczekuje, że sytuacja poprawi się do czerwca. Firma, która większość swoich przychodów uzyskuje ze sprzedaży telefonów komórkowych, poinformowała, że przychody ze sprzedaży smartfonów wzrosły o 18,4% do 7,94 miliarda dolarów.

Xiaomi inwestuje w inne branże

W zeszłym roku firma przejęła udziały w rodzimym rynku chińskim od Huawei, który stracił impet w sprzedaży smartfonów po tym, jak Stany Zjednoczone nałożyły ograniczenia eksportowe na swoich dostawców. Jednak firma Honor, należąca do Huawei, powróciła do gry w drugiej połowie 2021 roku, kończąc czwarty kwartał z 16% udziałem w rynku chińskim – takim samym jak Xiaomi – wynika z danych firmy Canalys. Według analityków, w czwartym kwartale sprzedaż smartfonów Xiaomi w Chinach wzrosła o 10%. W skali globalnej sprzedaż wzrosła o 5%.

Spowolnienie popytu na telefony w Chinach, największym rynku firmy, skłoniło firmę do poszukiwania nowych możliwości. Firma zamierza zainwestować 10 miliardów dolarów w ciągu najbliższych dziesięciu lat w produkcję samochodów elektrycznych, które ma nadzieję wprowadzić na rynek już w 2024 roku. Producent zwiększył również inwestycje w układy scalone, wypuszczając na rynek swoje pierwsze urządzenie z samodzielnie opracowanym procesorem obrazu.

Xiaomi rozszerzyło również swoją sieć sklepów detalicznych w nadziei na przyciągnięcie większej liczby klientów.

Źródło: Reuters

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x