Wzrasta napięcie pomiędzy użytkownikami a działami IT

1 lipca 2007 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Niezależna ankieta przeprowadzona na zlecenie Citrix pokazała, że prawie połowa użytkowników końcowych w międzynarodowych firmach jest sfrustrowana z powodu nieefektywnego wsparcia technicznego.

42% użytkowników narzeka na długi czas rozwiązywania problemów przez działy IT. Natomiast 25% osób denerwuje konieczność kontaktowania się z działami IT w celu poinformowania o problemach. W rezultacie, około 35% użytkowników
uważa, że działy IT nie sprzyjają efektywnej pracy, co więcej – ograniczają możliwość osiągnięcia sukcesu przez firmę.

55 procent użytkowników, za najbardziej irytujące uważa wolno działające aplikacje, a 34 procent potwierdza, że najbardziej wyprowadzają ich z równowagi aplikacje, które w ogóle nie chcą działać. 68 procent respondentów uważa, że brak dostępu do aplikacji jest znaczącym problemem dla firmy i wpływa na efektywność pracy.

Poprzez możliwość obserwacji wydajności i dostępności aplikacji oraz usług IT, wiele firm może poprawić wydajność
pracowników. Rozwiązania, służące do monitoringu doświadczenia użytkownika końcowego dostarczają organizacjom IT dane i narzędzia oraz możliwość wglądu w wydajność aplikacji. Sprzyja to efektywnemu zarządzaniu pełnym zakresem
aplikacji i pozwala na identyfikowanie problemów, zanim staną się widoczne dla użytkownika końcowego.