WłączOne – kobiety w branży technologicznej

WłączOne – kobiety w branży technologicznej

18 listopada 2020 0 przez Barbara Mejssner

Orange rozpoczyna nową kampanię edukacyjno-informacyjną „WłączOne”, by zachęcić kobiety do rozwijania kariery w sektorze technologicznym.

Wiele firm i uczelni technicznych prowadzi programy, których celem jest aktywizacja kobiet w obszarze STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics). Do takich organizacji dołączył Orange z kampanią WłączOne. W Orange Polska aż 40% pracowników stanowią kobiety. To dwa razy więcej od średniej na rynku we wspomnianym obszarze STEM. Firma widzi realne korzyści biznesowe w zróżnicowanym środowisku pracy. Mieszane zespoły, jak pokazują badania, są bardziej efektywne i cechują się wyższą kreatywnością. Potrzebne jest jednak przełamanie głęboko zakorzenionych stereotypów dotyczących zatrudnienia kobiet w ICT.

Zdaniem Jacka Kowalskiego, Członka Zarządu ds. Human Capital w Orange Polska, to właśnie pojęcie różnorodności w technologiach jest kluczowe w idei akcji.

Chcieliśmy w ten bezpośredni sposób pokazać, że wejście do świata technologii może być prostsze niż się wydaje. Mamy nadzieję, że zainspiruje to inne kobiety zainteresowane tą branżą, które czasami blokuje strach przed zmianą czy niewiedza, jak zacząć. Wiemy, że istnieją pewne bariery wejścia na rynek technologiczny, począwszy od nadal obecnych stereotypów, aż po lęk o niewystarczające kompetencje. Branża tech jest niezwykle szeroka i dlatego zaprasza tak samo mężczyzn, jak i kobiety. Dlatego zachęcamy – nie czekaj, włącz się do zmiany świata technologii – podsumowuje Jacek Kowalski.

Kobiety tak samo ważne w świecie technologii

Kampanię rozpoczął film z realizacji ambientu, który miał miejsce 21 października 2020 w Elektrowni Powiśle. Niecodzienna i interaktywna instalacja wykorzystująca iluzję  rzeczywistości pozwalała, za pomocą wielkich ekranów, na wideo połączenie na żywo ze specjalistkami z Orange Polska. W ambiencie Orange pokazuje, że wystarczy jeden krok, by dostrzec, usłyszeć i poznać kobiety, które już w tych dziedzinach się realizują. Jak przekonują organizatorzy, w akcji nie chodzi o umniejszanie roli mężczyzn w branży, ale o pokazanie, że kobiety i mężczyźni razem tworzą świat technologii, a ta wspólna praca daje bardziej wszechstronne spojrzenie na realizowane projekty.

Składnikiem akcji jest też seria podcastów. Kobiety zatrudnione w Orange podzielą się w nim swoim doświadczeniem i opowiedzą o swoich sukcesach osiągniętych w obszarach technologicznych. Skupią się nie tylko na realizowanych przez siebie projektach, ale też na tym, jak zaplanować rozwój kariery związanej z technologią.

Przy realizacji kampanii współpracowała agencja Job’n’Joy.