Więcej Cisco na rynku CE

17 stycznia 2006 0 przez Piotr Bulski

Cisco zamierza rozszerzać swoją obecność na rynku elektroniki konsumenckiej. Według poniedziałkowych doniesień Finacial Times firma planuje sprzedaż telefonów, wyposażenia systemów kina domowego i innej elektroniki. Znany producent sprzętu sieciowego spodziewa się zagarnąć część nowego rynku ze sprzętem komunikującym się z siecią.

Zgodnie z Charlesem Giancarlo, pełniącym w Cisco rolę CDO (chief development officer), rosnący popyt konsumentów na sieciowe urządzenia daje firmie szansę na wejście na nowy rynek.

Firma spotka się tam z niemałymi i na pewno potężnymi konkurentami. Przewagą Cisco mają być dobre relacje z internetowymi dostawcami tzw. „kontentu” czyli treści, z których korzystać mogłyby podłączone do sieci urządzenia. Serwisy wspominają tu Google i Yahoo!. Już obecnie Cisco nie współpracuje jedynie z wielkimi firmami. Dzięki zakupionej w 2003 roku firmie Linksys obecne jest na rynku konsumenckim oferując także prostszy sprzęt dla mniejszych odbiorców, domowe routery i inne akcesoria.