W tabletach bez większych zmian

25 lipca 2011 0 przez Marcin Kaczmarek

Firma Strategy Analytics przeprowadziła analizę sprzedaży tabletów do kanału dystrybucyjnego w drugim kwartale br. Wydaje się, że rośnie udział Androida i Windows, choć dostarczenie ich do sklepów wcale nie oznacza, że znalazły one nabywców. Być może coraz więcej zalega ich na sklepowych półkach, a sprzedaje się głównie tablet Apple.

Nadal najlepiej sprzedaje się iPad 2, który ma ponad 60-procentowy udział w rynku, ze sprzedażą w wysokości 9 mln sztuk. Bardzo dobrze wypada Android – tablety z tym systemem mają udział około 30%, w drugim kwartale br. trafiło do sklepów 4,6 mln sztuk. Tablety z Windows 7 sprzedają się nadal słabo, bo ich udział rynkowy wynosi około 4,6%, a do sklepów w ostatnim kwartale trafiło jedynie 700 tys. sztuk.

Każdy, kto miał w rękach tablet z Windows 7 zapewne zdziwi się, że wyprodukowano aż tak dużą liczbę tych urządzeń. System ten zupełnie się do nich nie nadaje, a przyczyną jest brak interfejsu pozwalającego na obsługę z użyciem ekranu dotykowego, wysokie wymagania sprzętowe, czas pracy na akumulatorze dochodzący zaledwie do 3-4 godzin, duża waga sięgająca nawet 1 kg, itd. Poprawę może przynieść Windows 8, który będzie lepiej przygotowany do współpracy z ekranami dotykowymi.