Visa uruchamia usługi konsultingowe w zakresie kryptowalut

Visa uruchamia nowe usługi konsultingowe i doradcze, aby pomóc klientom w poruszaniu się w świecie kryptowalut. Oferta jest skierowana do instytucji finansowych, sprzedawców detalicznych i małych firm. Pierwszym dużym klientem jest amerykański bank UMB.

Według Nikoli Plecasa, europejskiego szefa działu kryptowalut w Visa, od 1 października 2020 r. do 30 września 2021 r. firma, za pośrednictwem swoich systemów, przetworzyła 3,5 miliarda dolarów w cyfrowych transakcjach walutowych.

Niektóre z wiodących giełd mają miliony, a w niektórych przypadkach dziesiątki milionów użytkowników – powiedział Plecas w wywiadzie dla CNBC, dodając, że firma pozwala użytkownikom wydawać swoje kryptowaluty u ponad 80 milionów sprzedawców.

Firma opracowuje również produkty nastawione na stablecoiny — wirtualne pieniądze powiązane z wartością standardowych walut, zwykle dolara — oraz walut cyfrowych emitowanych przez bank centralny.

kryptowaluta bitcoin Visa

Visa ma nadzieję, że jej doradztwo w zakresie kryptowalut może pomóc w dalszym upowszechnianiu bitcoinów i innych walut cyfrowych. Podobnie jak rywal Mastercard, gigant postrzega kryptowaluty jako kluczową gałąź rozwoju, ponieważ rozszerza się ona na obszary wykraczające poza płatności kartami.

Visa stara się wyprzedzić konkurencję

W ostatnich latach firmy obsługujące płatności stanęły w obliczu zwiększonej konkurencji ze strony nowych firm finansowych. Pojawiające się trendy, takie jak otwarta bankowość, która ma na celu udostępnienie konsumentom informacji bankowych i konkurencyjne fintechy, grożą zakłóceniem ich modelu biznesowego.

Firma jest również pod presją dużych firm technologicznych. Amazon w zeszłym miesiącu zapowiedział, że przestanie akceptować karty kredytowe Visa w Wielkiej Brytanii z powodu wysokich opłat za procesowanie transakcji. Tytan e-commerce podjął podobne kroki przeciwko Visa również w Australii i Singapurze.

Crypto to dla nas ogromna możliwość poszerzenia działalności. Będziemy nadal koncentrować się na rozwoju tego biznesu – powiedział Plecas.

Badanie opublikowane wczoraj przez Visa mówi, że 94% ludzi ma teraz pewien poziom świadomości na temat kryptowalut, podczas gdy prawie jedna trzecia wykorzystała je jako inwestycję lub środek pałtniczy. W badaniu przeprowadzonym we współpracy z firmą LRW zajmującą się usługami marketingowymi przebadano ponad 6000 osób na całym świecie.

Źródło: CNBC

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x