nowe technologie w biznesie

ITbiznes

Chcesz skontaktować się z naszą redakcją? Pisz na adres: redakcja@itbiznes.pl lub zadzwoń: 511 144 444

Virgin Hyperloop

Virgin Hyperloop porzuca plany przewozu pasażerów i zwalnia 111 pracowników

Firma Virgin Hyperloop zwolniła 111 pracowników, porzucając pomysł przewozu pasażerów w swoim próżniowym systemie szybkiego transportu. Financial Times donosi, że firma koncentruje się teraz wyłącznie na transporcie ładunków i zwolniła prawie połowę swoich pracowników. Rzecznik prasowy potwierdził w rozmowie z gazetą, że zmiana profilu działalności miała rzeczywiście miejsce, a przyczyniły się do niej kwestie związane z łańcuchem dostaw i pandemia COVID-19.

Virgin Hyperloop to pomysł, który podąża za „genialną” ideą Elona Muska, który jako pierwszy zaproponował nazwę Hyperloop. Virgin Richarda Bransona podjął wyzwanie i firma rozpoczęła rozwój własnego projektu. Od początku miał to być transport tak ludzi, jak i towarów, a jednym z pierwszych zastosowań miała być spedycja kontenerów z portów w głąb lądu.

Virgin Hyperloop
Źródło: Virgin Hyperloop

To zachęciło DP World, giganta z branży portowej i logistycznej z Dubaju, do zainwestowania w tę technologię. Obecnie posiada on większościowy pakiet udziałów w Virgin Hyperloop, a w 2018 r. uruchomił „Cargospeed” jako submarkę. Ostatnie kilka miesięcy to jednak bardziej walka o pozostanie na powierzchni, niż rozwój technologii. Wszystko przez to, że swoje stanowisko opuścił szef projektu Josh Giegel.

Virgin Hyperloop to pomysł skazany na porażkę

Ruch Virgin Hyperloop jest całkowicie zrozumiały z punktu widzenia inżynierii. Przewóz pasażerów w próżni to wyzwanie technologiczne, które nie tylko jest trudne, ale i bardzo kosztowne. Wielość systemów bezpieczeństwa, jakie w takim rozwiązaniu są konieczne, stawia cały pomysł pod wielkim znakiem zapytania. Kontener z towarami nie wymaga niczego. Wystarczy sama skorupa, w którą będzie zapakowany.

Naszym zdaniem tak Virgin Hyperloop, jak i „oryginalny” pomysł Elona Muska mają bardzo niewielkie szanse na powstanie. Nawet jeśli przewożone mają być tylko kontenery. Już samo wybudowanie tak wielkiej komory próżniowej, a przecież rura o długości np. 300 km nie jest niczym innym, to istny koszmar dla inżynierów. Liczba przeszkód, jakie trzeba pokonać jest gargantuiczna, a część z problemów jest dziś nie do pokonania – niezależnie od tego, jak wiele pieniędzy wpompują w to firmy z Dubaju. Prawa fizyki są nieubłagane.

W biznesie jest tylko jedna rzecz, która jest absolutnie pewna — wszyscy popełniamy błędy.

Richard Branson

Źródło: FT

Udostępnij artykuł
Link do udostępniania
Poprzedni artykuł

App Store Truth Social Donalda Trumpa jest już dostępna

Następny artykuł

Facebook Reels dostępne w ponad 150 krajach na iOS i Androida

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przeczytaj także