Verbatim ma już 40 lat

19 maja 2009 0 przez Grzegorz Pietrzak

W 1969 r. w jednym z garaży Doliny Krzemowej Reid Anderson zapoczątkował historię sukcesu firmy kojarzonej dziś na całym świecie z doskonałymi nośnikami danych. W tym roku Verbatim świętuje swoje czterdzieste urodziny jako trzecia co do wielkości marka na europejskim rynku cyfrowych nośników danych i światowy lider w dziedzinie nośników optycznych.

Wszystko zaczęło się w 1969 r. pod nazwą Information Terminals
Corporation (ITC), gdy Anderson zdał sobie sprawę z potencjału
tkwiącego w rynku komputerowych nośników danych. Pierwszym dokonaniem
jego niewielkiej firmy było umieszczenie taśmy w obudowie kasety, a
następnie opracowanie własnych kaset o niezwykle stabilnych i
zapewniających precyzyjne działanie obudowach z poliwęglanów. W 1973 r.
inżynierowie ITC udoskonalili pierwsze 8-calowe dyskietki firmy IBM,
tworząc specjalną osłonę chroniącą dysk przed zabrudzeniem i
uszkodzeniami. Kolejnym krokiem na drodze do sukcesu było stworzenie w
1976 r. pierwszej wytwórni nośników ITC, w której w trakcie
innowacyjnego procesu produkcyjnego dyski pokrywano specjalną teflonową
powłoką. Nośniki, które później dostepne były także w w formacie 5,25
cala, wprowadzono na rynek pod marką „Verbatim”, co po łacinie oznacza
„dosłownie”.

W momencie, gdy firma zmieniała nazwę na „Verbatim”, na cześć swojego
najlepiej sprzedającego się produktu, zatrudniała już ponad 1000 osób.

W 1979 r. zadebiutowała na giełdzie, a dwa lata później, dzięki
wprowadzeniu dyskietki DataLifePlus, wzmocniła swoją międzynarodową
reputację producenta wysokiej jakości nośników danych. W celu
rozpoczęcia działalności na rynku japońskim Verbatim utworzył spółkę
joint venture
z Mitsubishi Kasei. W roku 1994 firmy połączyły się z Mitsubishi Petrochemical tworząc Mitsubishi Chemical Corporation.

Obecnie macierzysta spółka Verbatim działa pod nazwą Mitsubishi Kagaku
Media. W latach 90. Verbatim osiągnął pozycję lidera rynku dyskietek,
które jednak już wówczas zaczęły być wypierane przez nośniki
magnetooptyczne,
a następnie płyty CD. W krótkim czasie Verbatim okazał się pionierem
również w tym segmencie. Od 2003 r. firma jest światowym liderem
w dziedzinie nośników CD i DVD, co znalazło potwierdzenie w
niezależnych badaniach rynku oraz licznych nagrodach przyznanych jej
produktom.

W ostatnich latach oferta Verbatim została poszerzona o napędy USB,
karty pamięci flash oraz akcesoria komputerowe. Firma uzyskała również
bardzo dobrą pozycję w segmencie zewnętrznych dysków twardych, w którym
zadebiutowała dopiero w 2007 roku. Ostatnio, wprowadzając serię kart
SSD ExpressCard, Verbatim wkroczył na rynek innowacyjnych nośników typu
Solid State Drive (SSD).

 

 

 

Klienci oczekują przede wszystkim niezawodności i jakości. Odpowiadamy
na to zapotrzebowanie nie tylko naszym hasłem, „Technology you can
trust” („Technologia, której możesz zaufać”), lecz także drobiazgową
pracą nad rozwijaniem naszych produktów, połączoną ze stosowaniem
najlepszych komponentów i precyzyjnych procesów produkcyjnych
– mówi
Gary Milner. – Dzięki naszym innowacjom zawsze będziemy pionierem na
rynku nośników danych. Nasza strategia produktowa oparta na czterech
filarach – nośniki optyczne, zewnętrzne dyski twarde, karty pamięci
flash i akcesoria – sprawia, że dysponujemy bardzo atrakcyjną i bogatą
ofertą produktów o najwyższej jakości. Zamierzamy w dalszym ciągu
wzmacniać pozycję lidera rynku nośników optycznych, a także wkraczać na
rynki wszelkich nowych nośników, jednocześnie stale wzbogacając
asortyment naszych produktów
– dodaje.