UE szykuje bicz na fałszywych blogerów

Najprawdopodobniej
od nowego roku na terenie Unii Europejskiej zaczną obowiązywać przepisy
zabraniające astroturfingu, czyli tworzenia przez przedsiębiorstwa
fałszywych blogów i wpisów na różnych serwisach zachwalających
oferowane przez daną firmę produkty czy dobra.

W świetle nowego prawa przedsiębiorstwa, które udając zwykłych
konsumentów będą dzielić się opiniami na temat swoich – lub
konkurencyjnych – produktów – na fałszywych blogach, tworzyć
nieobiektywne wpisy na serwisach konsumenckich czy pisać recenzje
oferowanych przez siebie dóbr, narażają się na odpowiedzialność karną
lub cywilną.

Zabronione będzie też zlecanie przeprowadzenia takich działań agencjom
PR ani pojedynczym osobom – prawdziwym bloggerom. Dyrektywa nie jest
wycelowana tylko w działania w Internecie; czarna lista mówi o
„przedstawianiu lub tworzeniu wrażenia, że sprzedawca nie działa w
interesie swojej sprzedaży, interesów, zajęcia lub profesji albo
fałszywie podaje się za klienta”.

W celu skuteczniejszego egzekwowania wprowadzanego prawa, przepisy
przewidują możliwość przeprowadzenia prowokacji w celu złapania
nieuczciwych sprzedawców „na gorącym uczynku”. Łamiący przepisy będą
ryzykować odpowiedzialność cywilną lub pozew karny.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x