UE przyjrzy się Google

7 września 2007 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Komisja Europejska zaczęła zbierać informacje na temat przewidywanego wpływu przejęcia przez Google DoubleClick na użytkowników Internetu.

Badanie samo w sobie nie jest niczym szczególnym, jako ze podobne postępowania przeprowadzane są zawsze w przypadku połączenia dwóch podmiotów o znaczących pozycjach rynkowych. Niezwykłe jest to, że dochodzenie rozpoczęło się na miesiąc przed mającym nastąpić pod koniec września powiadomieniem UE przez zainteresowanych o połączeniu.

Komisja Europejska tłumaczy wcześniejszy start badania przewidywaną złożonością i pracochłonnością sprawy.

Kolejnym niezwykłym elementem badania jest jego grupa docelowa – KE przesyła podobno pytania ankietowe do „zwykłych” użytkowników Internetu, którzy mają za zadanie określić jak połączenie reklamowych gigantów wpłynie na korzystanie z sieci. Dotychczas KE zasięgała opinii u przedstawicieli biznesu, często u konkurentów badanego podmiotu.