UE prześwietli Google

Komisja Europejska zadecydowała, że przyjrzy się bliżej planowanemu przez Google przejęciu DoubleClick.

KE uznała w wyniku wstępnego dochodzenia, że pojawiają się poważne
obawy dotyczące zachowania konkurencyjności na rynku sieciowej reklamy.
Komisja obawia się, że europejski rynek reklamy online zostanie
zmonopolizowany, chce także dowiedzieć się, czy DoubleClick nie mógłby
w przyszłości wyewoluować w liczącą się konkurencję dla Google.

Warte 3,1 mld dolarów przejęcie DoubleClick przez Google od
kwietnia – daty ogłoszenia – spotyka się z protestami konkurentów,
głównie Microsoft. Zainteresowanie transakcją wykazują także regulatory
rynku.

Komisja Europejska ma wydać decyzję przed drugim kwietnia 2008
roku. KE zapowiada bliską współpracę z amerykańskim regulatorem rynku,
FTC.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x