Udany rok AB

Ponad miliard złotych przychodów i zysk netto wyższy o prawie 60% to ubiegłoroczne wyniki finansowe wrocławskiego dystrybutora sprzętu informatycznego AB.

Tym samym spółka przekroczyła prognozę przygotowaną na 2006 r. przez wprowadzające spółkę na giełdę biuro maklerskie CA IB Securities. Po czterech kwartałach ubiegłego roku przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 1 233 ml zł, AB wypracował 9,52 mln zł zysku netto. Oznacza to wzrost odpowiednio o 25,4% i 58%. EBITDA w omawianym okresie zwiększyła się o ponad 51% do 17,3 mln zł.

„Nie ukrywam, że jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników. Cieszy nas zwłaszcza rosnąca rentowność netto i spadające koszty. Dokładamy wszelkich starań, żeby ta tendencja utrzymała się również w bieżącym roku” – podkreśla Andrzej Przybyło, prezes AB S.A.

Zgodnie z ubiegłorocznymi deklaracjami, AB skutecznie rozbudowuje sieć sklepów partnerskich pod marką Alsen. Ich liczba wzrosła do 180 punktów, a do końca przyszłego roku powinna liczyć 350 lokalizacji. Spółka zamierza również rozbudować swoje możliwości logistyczne. W tym celu zakupiła sąsiadujące z siedzibą spółki działki o powierzchni 6000 m2.
W 2006 r. kurs wrocławskiej firmy wzrósł o 77%. Perspektywy spółki dostrzegły również fundusze inwestycyjne i emerytalne. Zarząd Spółki szacuje, że w ich rękach znajduje się obecnie ponad 30% akcji AB.

Dodaj komentarz