Tylko Coca-Cola cenniejsza od Microsoftu

30 lipca 2006 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Microsoft jest drugą co do wartości marką na świecie. Cenniejsza jest tylko Coca-Cola.

Wartość marki Microsoft oszacowano na 57 mld dolarów. To o 10 mld mniej, niż wycena pierwszej na liście Coca-Coli. Na trzecim miejcu, ze stratą 1 mld dolarów do giganta z Redmond, uplasował się IBM. Piąty na liście, z oszacowaną na 32,3 mld USD wartością marki, jest Intel.

Najbardziej cenioną marką stricte internetową został Google. Wycena na poziomie 12 mld dolarów wystarczyła do zajęcia 24 miejsca. Wyżej znalazło się HP (20,4 mld USD, 13 miejce) oraz Cisco (17,5 mld dolarów, 18 miejce). Gorzej od Google wypadł eBay (6,7 mld USD, 47 miejsce), Yahoo! (6 mld USD, 55 miejce) oraz Amazon.com (4,7 mld USD, 66 miejce).

Aby znaleźć się na liście przygotowanej przez Businessweek przedsiębiorstwo – oprócz posiadania cennej marki – musi spełnić kilka kryteriów: przynajmniej jedna trzecia przychodów ma pochodzić spoza macierzystego kraju; przedsiębiorstwo powinno być rozpoznawalne także poza swoją branżą oraz musi upubliczniać wyniki finansowe. Z pełną listą stu najcenniejszych marek świata można się zapoznać pod tym adresem.